| کد خبر: 31119 |

ساخت شبیه ساز پرواز با بالاترین درجه آزادی / بی‌نیازی از اعزام به خارج برای آموزش خلبانی

تین نیوز | محققان ایرانی توانستند شبیه ساز پروازی بسازند که با 5درجه آزادی، جهت آموزش خلبانی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
شبیه ساز پروازی، جهت آموزش خلبانی زیرنظر سازمان صنایع هوایی ساخته شد.
 
بر اساس این گزارش، پیش از این، آموزش خلبانی به افراد ، در خارج از کشور انجام می گرفت که با راه اندازی این شبیه ساز می توان از این موضوع پیشگیری کرد و تمام مراحل آموزش را در کشور برگزار کرد.
 
شبیه ساز پروازی، کابینی است که حرکت، تصاویر، صدای موتور هواپیما و همه شرایطی که هواپیما در مواقع حرکت دارد را برای فردی که در حال آموزش است، شبیه سازی می کند.
 
شبیه ساز پروازی با 5 درجه آزادی ساخته شده و دانش فنی کامل این سیستم به صورت کامل توسط محققان ایرانی و از توانمندی شرکت های دانش بنیان استفاده شده است.
 
 آموزش شبیه ساز پروازی برای خلبانی هواپیماهای نظامی و غیرنظامی(مسافربری) مورد استفاده قرار می گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی 0 0

    سلام، این خبر بنده را بسیار خوشحال کرد چون قبلا یک شرکت دولتی و دو شرکت خصوصی سیمولاتور با ۶ درجه آزادی در ایران ساخته بودند و این خبر نشان میدهد که یک شرکت دیگر به کلوپ سازندگان سیمولاتور پیوست. بازار سیمولاتور در ایران بسیار بزرگ است و جا دارد شرکتهای بیشتری به طراحی و ساخت سیمولاتورهای مورد نیاز کشور بپردازند. به همکاران گرامی و فعالان در این حوزه پیشنهاد میکنم از همان روزهای اول پروژه های خود، سازمان هواپیمایی کشوری را مطلع کنند تا از نظرات و راهنمایی های کارشناسان خبره سازمان نیز استفاده کنند و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه ها کارآموز بپذیرند تا توان سیمولاتورسازی کشور افزایش یافته و علاوه بر تامین نیازهای کشور صادرات را برنامه ریزی کنید. در نمایشگاه کیش در هفته گذشته دو سفارش خارچی برای سیمولاتور یک نوع هواپیما و یک نوع هلیکوپتر از یک کشور و سفارش سیمولاتور برج مراقبت از کشوری دیگر دریافت شد این سه سال کار است و نیاز به همکاری دیگر شرکتهای ایرانی در شرکت ما وجود دارد. ضمنا از دانشکده های هوافضا درخواست دارم برنامه کارآموزی دانشجویان را زود تر از قبل انجام دهند و مانند سال گذشته به روزهای آخر ترم موکول نکنند. با آرزوی موفقیت برای کلیه فعالان عرصه علم و فناوری. ارادتمند ایرج ابرهیمی