| کد خبر: 261344 |

◄ ایلیوشین 76 پویا ایر در مهرآباد پارک شده یا به کریمه پرواز کرده؟

با وجود تکذیب پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 از سوی ایرلاین مالک این هواپیما، آمریکا بر وجود شواهدی از پرواز این هواپیما به کریمه خبر داده است.

تین نیوز

با وجود تکذیب پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 از سوی ایرلاین مالک این هواپیما، آمریکا بر وجود شواهدی از پرواز این هواپیما به کریمه خبر داده است.

به گزارش تین نیوز، اخبار ضد و نقیض از پرواز هواپیمای ایلیوشین 76 به کریمه طی روزهای اخیر توسط رسانه های داخلی و خارجی منتشر و تکذیب شده که نوعی سردرگمی در افکار عمومی ایجاد کرده است.

ابتدا این اخبار توسط رسانه های خارج از کشور و به عنوان اتفاقی مشکوک درباره دخالت ایران در جنگ روسیه و اوکراین در حمایت از روسیه منتشر شد. در مقابل ایرلاینی که ایلیوشین 76 را در اختیار دارد با تکذیب این اخبار، اساسا چنین پروازی را نشدنی قلمداد کرد.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ بزرگنمایی اتوبان اصفهان شیراز و بی توجهی به راه آهن اصفهان ازنا !

 

بر اساس اطلاعیه پویا ایر، خبری که در برخی رسانه ها مبنی بر حضور ایلوشین ۷۶ هواپیمایی پویا به شماره ثبت EP-PUS در حال پرواز بر فراز منطقه پرواز ممنوع شبه جزیره کریمه در حال کمک رسانی به نیروهای روسیه منتشر شده کذب است. چرا که که این هواپیما در ساعات مورد ادعای این رسانه ها در فرودگاه مهرآباد پارک بوده و پروازی نداشته و اساساً چنین موضوعی از اساس کذب محض بوده است.

دوستداران سفر و گردشگری مطلب زیر را بخوانند:

◄ بهترین اقامتگاه در سلطانیه زنجان ؛ مشکل پسندها کجا را انتخاب می کنند؟

این درحالیست که ساعاتی پیش یک مقام مسئول آمریکایی بار دیگر ادعاها درباره پرواز ایلیوشین 76 متعلق به ایران به کریمه را تکرار کرد. ابرام پیلی که فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران است ادعا کرده  که این هواپیما متعلق به سپاه بوده و در فرودگاه سیمفرپول کریمه فرود آمده و 2 ساعت بعد این فرودگاه را ترک کرده است.

با توجه به ضد و نقیض بودن اخبار فوق الذکر، انتظار می رود مراجع معتبر دیگر از جمله سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در این باره اطلاع رسانی کرده و شفاف سازی لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 6

    ایران با روسیه مرزهای آبی داره بخواد محموله ایی بفرسته عقلش نمی رسه تو کانتینر و تو پوشش بفرسته و یک هواپیمای پهن پیکر را می فرسته ؟! بعد اکی هواپیما به این بزرگی فرستاده عقلش نمی رسه به جایی مثل مسکو یا حتی سمت کراسنودار تو پوشش تجاری بفرسته از این نقاط بار زمینی به سمت کریمه بره ؟! بعد هواپیما به این بزرگی تو 2 ساعت تخلیه می شه و کارهای پروازش به انجام می رسه ؟! نهایتا این هایی که انقدر نخبه هستند که این مملکت را طی 45 سال گذشته مقابل قدرت های زورگوی جهان نگه داشتند این را نمی دانند که کریمه دقیقا خط مقدم جنگ است و پرواز به این منطقه ممکن است با خطر اصابت اشتباهی پدافند خود روس ها یا شلیک قوای ناتو مواجه شود ؟ آسمان کریمه و آن مناطق اصلا بستس به جز پروازهای ویژه تک و توک , یعنی کسانی که این حرف ها را باور می کنند جوری بالاخونه را دادن اجاره که حتی توانایی پرسیدن چند سوال ساده از خودشان را هم ندارند .

    • ناشناس 0 2

      همه فکر کشور خودشون هستن ما هم فکر روسیه

    • ناشناس 0 0

      نه عقلش نمیرسه

  • کمال 2 1

    حالا هواپیمای ایرانی به کریمه رفته باشد یا نرفته باشد ، به آمریکایی ها چه ربطی دارد ؟؟!!!

  • اقاسی 2 1

    حتما رفته ، چرا یه هواپیمای دیگه را نگفتن؟؟؟ مسئولان ما که اشتباهی هم حرف راست از دهنشون درنیومده تا حالا

  • کوثر 1 1

    با سلام و تحیت
    طبیعتا امریکائیها با استفاده از جنگ روانی نسبت به مناطق جنگی مانند روسیه ، با حساسیت بیشتری ورود کرده و اهداف خود را پیاده سازی میکنند.باید سازمانهای متولی این امور با آمادگی لازم و طبق اصول و رموز معینی که در مواجهه با این سیاستها وجود دارد ، برخورد ، موجهی نموده و اینگونه حملات رسانه ای را در نطفه خفه نمایند.
    ولله الحمد

  • ناشناس 2 3

    این شرق گدایان که میگن به کسی ربط نداره . دلار شد ۹۰ تومن و نون سنگک دولتی شد ۷۰۰۰ تومن اونوقت میفهمی به کی ربط داره

  • خشنود اسکدار 2 1

    من که خودم مخالف دخالت نظامی سپاه و ایران در مسائل منطقه و نظامی گری هستم اما اونا همه نوع برتری تسلیحاتی به روسیه و ایران دارن دیگه چرا از پرواز یه هواپیما به کریمه ن،حتی به باخموت ناراحت میشن، بمیرید از غصه