| کد خبر: 256071 |

پرواز مسیر تهران- بجنورد لغو شد

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان پرواز امروز ‌(دوشنبه) تهران به بجنورد را به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و کاهش دید لغو کرد.

تین نیوز

محمد ابراهیم قدمگاهی در این خصوص به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه خروج از تهران این ایر لاین ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه و ورود آن به بجنورد ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه بود که به علت شرایط نامساعد جوی در خراسان شمالی لغو شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پارسال ۱۶ هزار و ۶۶۶ مسافر در این استان با ناوگان هوایی از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۳۱ درصد کاهش یافت.

در این مدت؛ ۳۰۲ پرواز رفت و برگشت بجنورد - تهران از این فرودگاه انجام شد و هشت هزار و ۸۹۰ مسافر وارد استان و هفت هزار و ۷۷۶ مسافر از استان خارج شدند.

زمینگیری ناوگان هواپیماهای ای تی آر (ATR) ایران ایر و فوکر ۱۰۰ به دلیل نبود قطعات و نبود صرفه اقتصادی برای برخی از ایرلان ها عامل اصلی کاهش این پروازها و شرایط نامساعد هوایی در فصل زمستان از دیگر عوامل کاهش پرواز در این فرودگاه محسوب می شود.

اینک شرکت ایران ایر در روزهای جمعه و سه شنبه و شرکت ماهان نیز یک برنامه پروازی در روز دوشنبه در فرودگاه بجنورد برنامه پروازی دارند.

برقراری سه برنامه پروازی در فرودگاه بجنورد در حالی است که حتی در این فرودگاه تا ۱۲ برنامه پروازی نیز توسط سه شرکت ایران ایر، ماهان و آسمان وجود داشت.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفته است و در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.