| کد خبر: 250000 |

◄ دستیابی هلدینگ معراج به توانمندی تعمیرات اساسی قطعات پیچیده هوایی

بخش عمده ای از پروژه های اجرایی ویژه و خاص است که اگر شرکت کامو تک پرواز به آنها وارد نمی شد، تعدادی زیادی از هواپیماها زمینگیر می شدند.

تین نیوز

مدیر شرکت کاموتک پرواز (یکی از شرکت های هلدینگ معراج) معتقد است: بخش عمده ای از پروژه های اجرایی ویژه و خاص است که اگر شرکت کامو تک پرواز به آنها وارد نمی شد، تعدادی زیادی از هواپیماها زمینگیر می شدند.

به گزارش تین نیوز، شهریاری در حاشیه نمایشگاه هوایی کیش در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: شرکت معراج یک هلدینگ بزرگ است که از شرکت های مختلفی تشکیل شده و تمام تلاشش این بوده که این شرکت ها تمام نیاز صنعت هوانوردی را شناسایی و در جهت برآورده سازی آن ها اقدام کنند.

وی گفت: از جمله شرکت های زیرمجموعه هولدینگ معراج، شرکت کاموتک پرواز است که می توان گفت اولین شرکتی است که گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی مستقل از ایرلاین را از سازمان هواپیمایی کشوری در سال 92 اخذ کرد.

وی افزود: بعد از اخذ این گواهینامه، به عنوان اولین دفتر طراحی مستقل و خصوصی در سطح کشور، گواهینامه دفتر طراحی و بعد از آن گواهینامه دفتر تولید را دریافت کرد.

مدیرعامل کاموتک پرواز ضمن تاکید بر تداوم صلاحیت پروازی این شرکت، ادامه داد: در حال حاضر کاموتک پرواز در حوزه طراحی و تولید قطعات هوایی مشغول به کار است و توانسته قطعات پرمصرف مورد نیاز صنعت را در سایه گواهینامه های شرکت هواپیمایی کشوری تولید کند و در اختیار ایرلاین ها قرار دهد.

شهریاری گفت: از جمله کارهای دیگری که شرکت کاموتک پرواز توانست انجام دهد، پروژه های ویژه و خاصی است که اگر موفق به اجرای آن نمی شد، بخش عمده ای از هواپیماهای ما زمینگیر می شد چرا که یک سری سرویس بولتن ها یا دستور العمل های کاری وجود داشت که تنها توسط شرکت سازنده هواپیما یعنی ایرباس باید در اختیار شرکت ها قرار می گرفت یا اینکه یک دفتر طراحی این کار را انجام می داد؛ که شرکت کاموتک در کشور این کار را انجام داد و برای اولین بار سامانه fms 1 به fms 2 هواپیمای 320 را  ارتقا داد.

وی در خصوص شرکت های دیگر هلدینگ گفت: در حال حاضر شرکت شهران گشت معراج تحت عنوان یک شرکت گردشگری به عنوان یک آژانس فعالیت دارد همچنین در حوزه کترینگ وارد شده و علاوه بر اینکه کترینگ شرکت معراج توانایی برطرف کردن نیاز پروازهای خود، پروازهای vip و خاص را دارد می تواند این خدمات را برای شرکت های دیگر هم ارائه بدهد.

مدیرعامل کاموتک پرواز  همچنین به مدرسه پرواز تحت پوشش معراج اشاره کرد و گفت: از جمله شرکت های دیگر تحت پوشش، مدرسه پرواز است که گواهینامه ATO  داشته و توانایی این را دارد که آموزش های مربوط به  type rating را به خلبان ها ارایه دهد.

شهریاری افزود: این شرکت همچنین با سیمیلتورهای مطرح دنیا قرارداد جاری داشته و افراد عملا بعد از مرحله آموزشی زمینی، برای طی کردن بحث مراحل آموزشی سیمیلیتور به خارج از کشور اعزام می شوند.

وی با بیان این که در کنار ato مرکز آموزش فنی تحت پوشش استاندارد پارت 147 نیز وجود دارد، گفت: مدرسه پروازی معراج آموزش type rating هواپیمای 320، 340، 300-600 ، فالکن 900 را ارائه می دهد.

شهریاری عنوان کرد: هلدینگ معراج در حال حاضر پنج شرکت را زیر مجموعه خود دارد که برنامه سال آتی ما توانمندتر سازی هر کدام از این شرکت ها است.

وی شعار اصلی هولدینگ معراج را بحث کیفیت عنوان کرد و گفت: در سال گذشته به شدت بر روی ارتقای تعداد هواپیما های پروازی کار و چندین هواپیما به ناوگان شرکت اضافه شده است.

به گفته وی، معراج چندین سال است که به عنوان ایرلاینی که کمترین تاخیر را دارد شناخته شده و یکی از اهداف مدیرعامل هلدینگ، پرواز به موقع و مطمئن و ایمن برای مردم است.

او همچنین نمایشگاه بین المللی هوایی کیش را فرصتی  برای گردهم آیی اصحاب صنعت ذکر کرد و گفت: ما هم این فرصت را مغتنم شمرده و تلاش کردیم با تمام توانی که داریم گوشه ای از توانمندی ها را ارائه بدهیم. اگرچه انتظار داشتیم باید استقبال بیشتری صورت گیرد اما نسبت به سالیان گذشته کمتر بود. 

گروسی قائم مقام شرکت کاموتک پرواز نیز دلیل عدم استقبال از نمایشگاه کیش را برگزار نشدن ایرشو در فضای باز دانست و ادامه داد: گروه های معروفی که در سال های گذشته نمایش هوایی اجرا می کردند، امسال شرکت نکردند و این باعث شد نسبت به ادوار گذشته استقبال کمتری صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص تحریم ها گفت: می توان از دو منظر متفاوت به تحریم ها نگاه کرد؛ تهدید و فرصت. از منظر تهدید، تحریم گریبانگیر همه هست و شرکت هواپیمایی معراج هم مستثنی نبوده است.

او افزود: اما اگر از منظر فرصت به تحریم نگاه کنیم با توجه به امکانات و توانمندی هایی که در کشور وجود دارد، توانسته ایم در خیلی از زمینه ها بر تحریم موجود غلبه کنیم و با تقویت خودکفایی توانسته ایم خیلی از قطعات هوایی را تولید کنیم و به نتایج خیلی خوبی برسیم.

گروسی عنوان کرد: توانسته ایم گوشه ای از توانمندیمان را به منصه ظهور برسانیم و چند سالی است که با مدیریت جدید هولدینگ معراج به سمت خودکفایی پیش رفته ایم.

به گفته وی، در حال حاضر هلدینگ معراج توانایی تعمیرات اساسی قطعات پیچیده هوایی را که قبلا حتی امکان تعمیر در داخل کشور را نداشت با به کارگیری دانش فنی مهندسان توانمند ایرانی، به دست آورده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.