| کد خبر: 181346 |

◄ گوشتی که کیلویی 2 میلیون 700 هزار تومان آب خورد

حدود ده روز گذشته بود که یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 ارتش حامل گوشت گرم، از باند فرودگاه فتح خارج شد و با برخورد با منازل مسکونی دچار سانحه شد که متاسفانه از 16 سرنشین این هواپیما، 15 نفر آنها آسمانی شدند.

تین نیوز

حدود ده روز گذشته بود که یک فروند هواپیمای بوئینگ 707 ارتش حامل گوشت گرم، از باند فرودگاه فتح خارج شد و با برخورد با منازل مسکونی دچار سانحه شد که متاسفانه از 16 سرنشین این هواپیما، 15 نفر آنها آسمانی شدند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بسیاری از رسانه‌ها پس از این سقوط به زوایای مختلف این سانحه اعم از نقش خلبان در سانحه، نزدیکی دو فرودگاه پیام و فتح به یکدیگر، دلیل توجیح ورود گوشت دام از طریق هوایی، وضعیت ایمنی هواپیماهای کارگو و وضعیت ایمنی فرودگاه پیام و ... پرداختند اما ما در این گزارش سعی داریم نگاهی به میزان خسارت مادی و معنوی حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران بیندازیم، سانحه‌ای که جان ۱۵ نفر از هم‌وطنان و متخصصان کشور را گرفت.

بر اساس پیگیری‌هایی خبرنگار این شبکه خبری؛ قیمت هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ سانحه‌دیده حدود ۵ میلیون دلار است. با توجه به این‌که این هواپیمای از باند فرودگاه فتح خارج شده بود و به تعدادی از منازل مسکونی برخورد کرده بود حدود یک‌میلیارد تومان میزان خسارت به منازل مسکونی تخمین زده می‌شود و از طرف دیگر، حدود ۱۰ میلیارد تومان هزینه بازسازی باند و دیوار فرودگاه فتح خواهد بود.

بر اساس پیگیری‌های انجام گرفته؛ هزینه پرواز حدود ۲۵ میلیون تومان، لاشه گوسفندان 30 تن و قیمت هر کیلو گوشت حدود ۲۰۰۰۰ تومان محاسبه می‌شود. یکی از نکات قابل تامل در این حادثه از دست دادن حدود 15 نفر از نیروهای انسانی با تجربه و متخصص بود این در حالی است که  نیروی انسانی قیمت کمی ندارد بلکه کیفی است اما به‌طور متوسط هزینه هر ۱۵ نفر برای اینکه به نیروی متخصص و باتجربه تبدیل شوند حدود ۱۰ میلیارد تومان محاسبه می‌شود. با این احتساب قیمت گوشت برای ارتش جمهوری اسلامی ایران حدود ۲ میلیون و 700 هزار تومان تمام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.