| کد خبر: 162358 |

◄ فعال‌سازی فرودگاه بجنورد با حضور ایرتاکسی

مدیر فرودگاه بجنورد عنوان کرد: یک شرکت خصوصی برای راه‌اندازی ایرتاکسی در این فرودگاه در راستای اخذ مجوز بهره‌برداری دو فروند هواپیما خریداری کرده است و پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن تا یک سال آینده آغاز شود.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد عنوان کرد: یک شرکت خصوصی برای راه‌اندازی ایرتاکسی در این فرودگاه در راستای اخذ مجوز بهره‌برداری دو فروند هواپیما خریداری کرده است و پیش‌بینی می‌شود فعالیت آن تا یک سال آینده آغاز شود.

سید مهدی رزاز در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی یک ایرتاکسی در فرودگاه بجنورد توضیح داد: در حال حاضر این ایرتاکسی برای آغاز فعالیت خود دو فروند هواپیما خریده است.

وی  افزود: در حال حاضر این ایرتاکسی فعالیت خود را در فرودگاه بجنورد آغاز نکرده است و برای اخذ مجوز بهره‌برداری از سازمان هواپیمایی کشوری بایستی مقدمات آن را طی کند.

مدیر فرودگاه بجنورد با بیان اینکه آغاز فعالیت این ایرتاکسی برای اولین بار در کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: این ایرتاکسی توسط بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد. بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری برای تأسیس شرکت‌های هواپیمایی بایستی 3 فروند هواپیما و تأسیس ایرتاکسی دو فروند هواپیما خریداری شود تا پرسه اخذ مجوز بهره‌برداری انجام شود.

رزاز بیان کرد:  تا قبل از اخذ مجوز بهره‌برداری این ایرتاکسی از این هواپیماها می‌توان در بحث آموزش خلبانی استفاده کرد.

مدیر فرودگاه بجنورد به از بهره‌برداری ترمینال این فرودگاه در بهمن‌ماه خبر داد و تصریح کرد: این ترمینال با ظرفیت 5 هزار مترمربعی در حال بهره‌برداری است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها پرواز این فرودگاه تهران-بجنورد است، افزود: برای افزایش پروازهای این فرودگاه مذاکره‌ای با هما در راستای ورود هواپیمای  ATR داشته‌ایم و این موضوع در توسط این شرکت در حال بررسی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.