| کد خبر: 161602 |

◄ روایتی متفاوت از دلایل احتمالی سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر

حتی در صورت بروز اختلال در سامانه‌های ناوبری که به هر دلیلی ممکن است ایجاد شود؛ پرواز به صورت «ویژوال» ادامه پیدا کرده و قابل کنترل است.

تین نیوز

در حالی که دومین روز جست‌وجو برای یافتن لاشه هواپیمای ای‌تی‌آر 3704 تهران-یاسوج تا این لحظه به دلیل شرایط خاص آب‌وهوایی و موانع منطقه‌ای ناکام مانده است؛ هر لحظه اخبار تاییدنشده‌ای در مورد این هواپیما و دلایل احتمالی سقوط آن منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در همین حال، یک منبع آگاه با ارائه اطلاعات جدیدی مبتنی بر آخرین مکالمات خلبان ای‌تی‌آر با برج مراقبت احتمالات تازه‌ای را از دلایل سقوط این هواپیما، مطرح می‌کند.

به گفته این منبع آگاه هواپیمای ای‌تی‌آر 3704 تهران-یاسوج پس از خروج از محدوده پوششی رادار اصفهان، تحویل برج مراقبت یاسوج شده است. از آن‌جایی که برج مراقبت یاسوج تا چند ثانیه پیش از محو شدن هواپیما با خلبان در تماس بوده است؛ می‌توان نتیجه گرفت که شرایط هواپیما تا لحظاتی پیش از این اتفاق، «عادی» بوده است.

این منبع آگاه می‌گوید: در بررسی‌های ابتدایی احتمال بسیار ضعیفی از دخالت یک «نیروی خارق‌العاده» و یا یک «حادثه آنی» در جریان وقوع این حادثه مطرح شده است؛ چرا که اگر هواپیما نقص فنی داشت، تا چند لحظه پیش از محو شدن از رادار، می‌توانست به برج مراقبت یاسوج اعلام کند.

این منبع آگاه با رد ادعای «عدم فعالیت رادار فرودگاه یاسوج»، به تین‌نیوز می‌گوید: حتی در صورت بروز اختلال در سامانه‌های ناوبری که به هر دلیلی ممکن است ایجاد شود؛ پرواز به صورت «ویژوال» ادامه پیدا کرده و قابل کنترل است. 

او می‌افزاید: با این حساب، از اتفاقات بعد از قطع ارتباط با برج مراقبت یاسوج زمانی می‌توان اطلاع دقیق یافت که جعبه سیاه هواپیما پیدا و گشوده شود.

با گذشت دو روز از حادثه سقوط یک فروند ای‌تی‌آر 72 هواپیمایی آسمان که از تهران به سمت یاسوج می‌رفت، هنوز اثری از لاشه هواپیما و یا قربانیان این حادثه یافت نشده است. وزیر راه و شهرسازی که در یاسوج به سر می‌برد می‌گوید شخصاً بر فراز منطقه احتمالی سقوط هواپیما حاضر شده و از نزدیک در جریان عملیات جست‌وجو و نجات قرار گرفته. ضمن این که، گروه‌های امداد و جست‌وجوی ارتش، سپاه و هلال‌احمر نیز در قالب اکیپ‌های مختلف در منطقه احتمالی سقوط هواپیما حضور دارند.

دنا 2

با این که امروز، شرایط آب‌وهوایی برای رصد منطقه و کشف لاشه هواپیما مساعد بود؛ اما پیش‌بینی هواشناسی حاکی از بروز بوران‌های متمادی از صبح فردا در ارتفاعات دنا دارد و گفته می‌شود در صورت یافت نشدن هواپیما، کار سختی پیش روی گروه‌های امداد و نجات است.

دنا 7

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.