| کد خبر: 143455 |

چطور با ترس از پرواز کنار بیاییم؟

پس از یک قرن تجربه پرواز و پیشرفت سریع دانش‌های مرتبط با هوانوردی، باز هم هستند کسانی که هنوز از پرواز و جدا شدن پایشان از زمین سفت، هراس دارند. شاید هم حق دارند.

تین نیوز

پس از یک قرن تجربه پرواز و پیشرفت سریع دانش های مرتبط با هوانوردی، باز هم هستند کسانی که هنوز از پرواز و جدا شدن پایشان از زمین سفت، هراس دارند. شاید هم حق دارند. یادم نمی رود پیرمردی که داخل هواپیما، کنار من نشسته بود وقتی فهمید دانشجوی خلبانی هستم، گفت پسرم آدم عاقل برای یک لقمه نان، از زمین زیر پایش دل نمی کند! در خیر بودن نیت آن پیرمرد مهربان شکی نیست، ولی شاید خواندن دلایلی که باعث شدند کسانی مثل من همچنان در این حرفه بمانند، بتواند کمی بر غلبه آسان شما بر ترس از پرواز کمک کند.

بدون بررسی آمارهای رسمی و داده های کارشناسی، می توان حدس زد مهم ترین علتی که باعث می شود برخی مسافران حتی از سوار شدن به هواپیمای پارک شده در فرودگاه نیز هراس داشته باشند، آگاه نبودن آنها از اصول پرواز و علومی است که یک پرواز را از قبل از استارت موتور تا رسیدن به مقصد پشتیبانی می کنند. مطالعه و جست وجو در مورد پرواز و هواپیماها، از بهترین روش هایی است که می تواند از ترس بکاهد. در برخی یادداشت های قبلی به نکاتی اشاره کرده بودیم که از ایمنی پرواز حتی در شرایط بحرانی می گفت. وقتی ذهن شما پر از اطلاعات علمی و منطقی باشد نسبت به پرواز و هواپیمایی که با آن به سفر می روید، دیگر جایی برای خیالپردازی و بحران سازی ذهنی در مورد رویدادهای ساده هواپیما نمی ماند.

در پی تحریم های ناجوانمردانه چند ساله صنعت هوانوردی کشور و فرسودگی ناوگان هواپیمایی، بسیاری از هموطنان مقایسه نابرابری از هواپیماهای داخلی و ناوگان نسبتا جدید برخی خطوط هوایی خارجی فعال در کشور دارند. شکی نیست این نو بودن هواپیما لذت بصری بیشتری به مسافران می بخشد و همین خود دلیلی برای آرامش بیشتر آنها در طول سفر می شود اما هرگز قابل قبول نخواهد بود اگر بگوییم هواپیماهای داخلی احتمال نقص فنی بیشتری دارند. هواپیماهایی که روزانه در نقاط مختلف کشور وظیفه حمل و نقل بار و مسافر را به عهده دارند، همواره تحت نظر مهندسان فنی شرکت های هواپیمایی و بازرسی های سرزده یا با برنامه سازمان هواپیمایی کشوری هستند. در کنار تمام این تدابیر، قبل از هر پرواز، خلبانان مسئول بررسی بدنه، موتور و سیستم های الکترونیکی هواپیما هستند و قطعا در صورت بروز هرگونه مشکل فنی، پرواز انجام نمی شود. پس اگر روی صندلی خود نشسته اید و هواپیما شروع به حرکت به ابتدای باند پرواز کرد، مطمئن باشید هیچ مشکل فنی، پرواز شما را تهدید نمی کند.

اگر مسافران، خلبانان و خدمه پرواز را جزئی از خود حساب کنند، سفر راحتی خواهند داشت. مطمئن باشید شاید این قشر از جامعه، صادق ترین افرادی باشند که هیچ فرصتی برای کم کاری و قصور ندارند. اعتماد به خلبان پرواز و اطمینان از انجام صحیح دستورالعمل های قانونی، داشتن تمرکز و آرامش وقتی روی صندلی خود نشسته اید و ایجاد جریان هوای خنک، از ساده ترین راه هایی هستند که می توانند از استرس قبل از پرواز بکاهند و سفر آرام و خاطره بخشی را برایتان رقم بزنند.

 

 

منبع: پایگاه خبری جام جم آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.