| کد خبر: 141665 |

«سرزده خبرنگار» در سازمان هواپیمایی

◄ یک روز با مدیران سازمان هواپیمایی کشوری

سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین آیین‌نامه‌ها و استانداردها، تائید صلاحیت هواپیماها، نظارت بر ساخت و تجهیز فرودگاه‌های کشور و عقد قراردادهای بین‌المللی در امور حمل و نقل هوایی بخشی از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است.

تین نیوز

اکرم فیض‌آبادی: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین آیین‌نامه‌ها و استانداردها، تائید صلاحیت هواپیماها، نظارت بر ساخت و تجهیز فرودگاه‌های کشور و عقد قراردادهای بین‌المللی در امور حمل‌ونقل هوایی بخشی از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است.

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت حمل‌ونقل هوایی جایگاه ویژه‌ای در میان متخصصان این صنعت دارد اما برخی از اهالی رسانه و خبرنگاران به این موضوع گلایه دارند که «درب‌های سازمان هواپیمایی کشوری به روی خبرنگاران بسته است و کمتر می‌توان با مدیران و معاونت‌های این سازمان ارتباط برقرار کرد.»

همین موضوع باعث شد که 16 مردادماه 96  به عنوان خبرنگار رسانه تخصصی صنعت حمل‌ونقل بدون اطلاع قبلی به سازمان هواپیمایی کشوری بروم تا ببینیم در این سازمان که آب حیات صنعت حمل‌ونقل هوایی است چه می‌گذرد.

در ابتدای ورود به حراست سازمان هواپیمایی کشوری، طبیعتا باید با بخش روابط عمومی هماهنگ می‌کردم؛ در بدو ورود به سازمان به سراغ مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری آقای رضا جعفرزاده رفتم که ایشان در یک ارتباط زنده با شبکه خبر در خصوص نقص فنی هواپیمای «ای‌تی‌آر» ابهام‌زدایی می‌کرد و مرتبا در حال پاسخگویی به خبرنگاران بود.

در گفت‌وگویی که در دفتر ایشان داشتم عنوان کردم که بعضا خبرنگاران به این موضوع شکایت دارند که سازمان هواپیمایی کشوری محافظه کارانه عمل می‌کند و به نوعی همیشه درب‌های سازمان به روی خبرنگاران بسته است، این در حالی است بنده به عنوان خبرنگار تخصصی حوزه حمل‌ونقل هوایی کشور باید بدانم در اتاق‌های این سازمان چه کسانی نشسته‌اند و به چه کاری مشغولند؛ اما...

پس از اتمام صحبت‌هایمان، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری برای اینکه ثابت کند واقعا اینطور نیست، اعلام کردند برویم تا با شما به تک‌تک مدیران و معاونت‌های سازمان سر بزنیم تا ببینید که این سخنان درست نیست و درب‌های سازمان همیشه به روی خبرنگاران باز است.

همراه با مدیر روابط عمومی سازمان در ابتدا سراغ آرش خدایی، قائم‌مقام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل، علی‌اصغر باریکانی مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی و موسسات هوانوردی، منوچهر لطفی مدیرکل دفتر مهندسی صلاحیت پرواز، هادی مهرجو مدیرکل دفتر ایمنی، محمدجواد تقوایی معاونت استاندارد پرواز، محمد شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی، وحید الزوجی معاونت توسعه مدیریت ومنابع، قنبری دفتر برنامه‌ریزی تشکیلات و بودجه و اسلامی مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و بررسی‌های آماری رفتیم.

در این دیدارها با تمام بخش‌ها، مدیران و معانت‌های سازمان تجدید دیدار کرده  و در خصوص برنامه‌ریزی مشخصی برای ارتباط‌شان با رسانه و به ویژه تین‌نیوز صحبت کردیم.

یکی از موضوعات جالبی که در این دیدارها متوجه شدم ارتباط خوب مدیران با مدیرروابط عمومی و سخنگوی سازمان بود؛ مدیر روابط عمومی سازمان به‌خوبی با تمام معاونت‌ها و مدیران ارتباط بسیار نزدیک داشت و مدیران همه اعلام می‌کردند سخنان آقای جعفرزاده به عنوان سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری کاملا تائید شده است و روی حوزه کاری به خوبی تسلط دارد.

در  گفت‌وگویی که با مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در دفترشان داشتم، مقرر شد از این پس به‌طور منظم در سازمان هواپیمایی کشوری حضور داشته و با مدیران و معاونان به گفت‌وگو بپردازم.

لازم است که بگویم؛ تصور بنده این بود که پس از بازگشت از سازمان هواپیمایی باید به دنبال نوشتن گزارشی منتقدانه و منفی از این سازمان باشم؛ سازمانی که ورود خبرنگار در آن به سختی صورت می‌گیرد چه برسد حضور در تمام دفترها و معاونت‌ها و صحبت دوستانه با مدیران.

لازم است به بهانه روز خبرنگار انتقادی از خودمان به عنوان رسانه‌های مستقل داشته باشم که متاسفانه کمتر کسی امروزه بدون برنامه قبلی و دعوت از سوی سازمان، شرکت و نهادهای مربوطه به حوزه تخصصی خود سر می‌زند و در راستای این موضوع ما غالبا شاهد یکسری گفت‌وگو و گزارش‌های روزمره و روتین هستیم.

در این راستا شبکه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل «تین‌نیوز» خبرنگاران تمام حوزه‌های خود (ریلی، دریایی، هوایی، جاده‌ای، شهری و خودرو) را موظف کرده به صورت هفتگی در شرکت‌ها و سازمان‌ها مربوطه حضور پیدا کنند تا بتوانند به دست‌اولین‌ترین و موثق‌ترین اخبار دست یابند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.