| کد خبر: 128801 |

مسعود نیک‎بخت:

◄ مسیرهای هوایی جدید باعث محبوبیت آسمان ایران می‌شود

تین نیوز

افتتاح 5200 کیلومتر مسیر هوایی در آسمان ایران باعث کاهش مصرف سوخت هواپیماها، افزایش ایمنی پروازها و کاهش زمان پروازها خواهد شد.

 

مدیرکل مراقبت پرواز با اعلام این خبر افزود: این پارامترها باعث افزایش محبوبیت آسمان ایران برای ایرلاین‌های خارجی خواهد شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مسعود نیک‎بخت در مورد این مسیرهای جدید گفت:۵۲۰۰ کیلومتر راه هوایی امروز یکشنبه۱۰ اردیبهشت ماه افتتاح ‎شد که یکی از این مسیرها، راه یک طرفه‌یی به طول حدود ۷۰۰ مایل است که برای تبادل ترافیک بین کشورهای امارات و ترکیه استفاده خواهدشد.

 

وی ادامه داد: همچنین دو مسیر هوایی جدید تعریف شده است تا جریان هوایی آسیا-پاسفیک مدیریت شود. به این ترتیب مسیر یک طرفه ترکیه به پاکستان و مسیر یک طرفه پاکستان–ترکیه به طور همزمان افتتاح شد.

 

به گفته مدیرکل مراقبت پرواز، نقاط تبادل ترافیکی پایانه تهران با مرکز کنترل از یک نقطه به دو نقطه تبادل ترافیک٬ افزایش یافت تا ترافیک بدون توقف در کاهش یا افزایش ارتفاع و افزایش ایمنی ادامه مسیر دهند. همچنین برخی از نقاط تبادل ترافیک میان پایانه مشهد با مرکز کنترل با همین استدلال جدا شد.

 

وی افزود: همچنین مسیرهای هوایی مجزا را از جنوب غرب پایانه تهران (فرودگاه مهرآباد) به سمت اهواز و آبادان مورد بهره‎برداری قرار دادیم تا پروازهای این مسیرها هم به صورت یک طرفه انجام شود. در همین رابطه تلاش شده است تا پروازها به سمت عتبات‌عالیات را به نوعی جداسازی کنیم تا ایمنی پروازها با تغییر ارتفاع‌شان به مخاطره نیفتند.

 

مدیرکل مراقبت پرواز با بیان اینکه افتتاح و بهره‎برداری از راه‌های هوایی جدید توسط کارشناسان اداره کل مراقبت پرواز پیشنهاد و طراحی شده و در این طراحی از گروه بازطراحی فضا هم مشاوره گرفته شده است، گفت: هدف از انجام این اقدامات افزایش ایمنی، تسریع جریان ترافیک پروازها، کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و کاهش زمان سفر و پرواز ایرلاین‌هاست. به این ترتیب با این اقدامات امکان کانالیزه کردن ترافیک هوایی آسمان ایران محقق و ورود و خروج برای هر فرودگاه مجزا خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.