| کد خبر: 12623 |

نیاز ایرلاین‌های ایرانی به قطعه هواپیما، در بازار رقابتی تامین می‌شود

تین نیوز | قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهبود فضا بین ایران و شرکت های سازنده هواپیما گفت:‌نیاز شرکت‌های هواپیمایی داخلی به قطعات هواپیما از طریق بازار رقابتی تامین خواهد شد.
 
علی محمد نوریان اظهار کرد: شرکت‌های خارجی سازنده هواپیما و قطعات پس از این‌که فضا بهتر شده با شرکت‌های هواپیمایی داخلی ارتباط برقرار کرده و تماس‌هایی داشته‌اند.
 
وی با بیان این‌که شرکت‌های خارجی در رده‌های مختلف برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: اگر شرایط به شکل طبیعی برگردد، شرکت‌های خارجی همکاری خود را با ایران آغاز می‌کنند.
 
 وی خاطرنشان کرد: طبیعی است هر کدام از این شرکت‌ها در فضای رقابتی محیط جهانی به‌گونه‌ای عمل می‌کنند تا چنانچه شرایط عادی شد، بازار (ایران) را از دست ندهند و در آن حضور داشته باشند.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی تاکید کرد: هر بخشی تلاش می‌کند ارتباط گرفته و نیازها را شناسایی کرده و برای (تامین قطعات) قرار بگذارند.
 
نوریان خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر فضای مثبتی در همه زمینه‌ها (تامین قطعات) ایجاد شده است.
 
وی پیش‌تر نیز گفته بود: بخش‌هایی از تجهیزات و قطعات هواپیما به تدریج در حال ورود به ایران است، اما با این حال خرید تجهیزات  مربوط به هواپیما خیلی در سطح گسترده نشده است.
 
وی تصریح کرد: ارتباطات در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری هواپیما مستقیم شده و توانسته‌ایم زمینه ورود را تسهیل کنیم.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: شرایط ورود یک سری قطعات قطعات هواپیما به‌صورت مستقیم فراهم شده است و هنوز هم یک سری از قطعات به ایران نرسیده است. به عبارت دیگر در پروسه روشی است که باید  تایید و پس از آن به ایران ارسال شود.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی ابراز امیدواری کرد شرایط تامین قطعات هواپیما تسهیل شود.
 
نوریان تاکید کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی ما این است که مسائل صنعت حمل‌ونقل هوایی برطرف شود. چنانچه در مذاکرات با 1+5 به تفاهم برسیم و موضوع هواپیمایی کلا برطرف شود، بدون شک شاهد تحول صنعت مذکور خواهیم بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.