| کد خبر: 10381 |

کش و قوس‌های انجام پرواز در فرودگاه بجنورد

شرکت هواپیمایی اترک به تعهدات خود عمل کند

تین نیوز | شرکت هواپیمایی اترک شهریور ماه سال گذشته بود که نخستین پرواز خود به فرودگاه بجنورد را با حضور رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور انجام داد اما از آن زمان به بعد هیچ پروازی از سوی این شرکت به فرودگاه انجام نشد.
به‌گزارش تین نیوز از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ فرودگاه بجنورد از سال 1330 با تاسیسات اندک خود در راستای اهداف سم‌پاشی آغاز به‌کار کرد. مطالعات اولیه فرودگاه در دهه 60 انجام و تملک اراضی از سال 68 آغاز و در سال 1371 عملیات اجرائی آن با در اختیار گرفتن اراضی به وسعت 240 هکتار شروع و در تیر ماه سال 1375 توسط ریاست جمهوری وقت به بهره‌برداری رسید.
این فرودگاه که در منطقه مرزی کشور و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار دارد به‌عنوان تنها فرودگاه استان خراسان شمالی، فعالیت می‌کند و به‌عنوان گذرگاه مهمی در حمل و نقل کالا و حتی مسافر می‌تواند نقش داشته باشد.
از سال 1384 با توجه به تشکیل استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد توجه ویژه‌یی به فرودگاه بجنورد شد و اکنون نیز پروژه بهسازی و توسعه فرودگاه (تطویل باند – احداث ترمینال بین‌المللی و ...) با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال در حال اجرا است.
شرکت هواپیمایی اترک شهریور ماه سال گذشته بود که نخستین پرواز خود به این فرودگاه را با حضور رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور انجام داد اما از آن زمان به بعد هیچ پروازی از سوی این شرکت به فرودگاه انجام نشد.
کاپیتان محمد قیاسی مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک در این باره می‌گوید: هم‌اکنون شرایط فرودگاه بجنورد به دلیل نداشتن پاپی لایت (چراغ های زرد و قرمز دور باند) و سامانه (آی ال اس) برای نشستن ایرباس 320 این شرکت مناسب نبوده و نشستن پرواز‌ها را دشوار می‌کند.
در همین راستا قاسم جعفری عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان هواپیمایی اترک در پرواز به فرودگاه بجنورد وضعیت این فرودگاه را دیده و بر همین اساس تعهداتی را برای انجام پروازهای منظم به فرودگاه بجنورد دادند، گفت: حال اگر آن‌ها عنوان کنند که ما این را نمی‌دانسته‌ایم، این عذر بدتر از گناه است و اگر بخواهند به تعهدات خود عمل نکنند احساسات مردم را نسبت به برقراری پرواز در این فرودگاه نادیده گرفته‌اند.
جعفری با اشاره به برخی مطالب مسئولان این هواپیمایی در عدم انجام تعهدات از جمله آماده نبودن فرودگاه، گفت: اینها قابل پذیرش نیست و بایستی به تعهداتی که در قبال مردم خراسان شمالی داده‌اند، عمل کنند.
اما در مقابل، کاپیتان قیاسی با اعلام اینکه به هر حال فرودگاه مرکز استان خراسان شمالی با کمبود تجهیزات مواجه است و ما درخواست خود را برای رفع این مشکلات به مسوولان ارایه داده‌ایم که حداقل خواسته ما نصب پاپی لایت در این فرودگاه است.
وی تصریح می‌کند: این فرودگاه با نداشتن سیستم(آی‌ال‌اس) برای انجام پروازها در روزهای بارانی و مه‌آلود با مشکلاتی مواجه می‌شود که در صورتی‌که این دستگاه نصب شود می‌توانیم در طول سال پرواز به این استان داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک با بیان اینکه به ما قول نصب سیستم(آی‌ال‌اس) را در سال گذشته داده بودند، گفت: تاکنون اقدامی برای نصب این سیستم و همچنین چراغ‌های پاپی‌لایت صورت نگرفته است.
همچنین نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: هواپیمایی اترک سال گذشته قول برقراری پرواز را داد اما تاکنون اقدامی مبنی بر پروازهای مجدد به این فرودگاه صورت نگرفته است.
جعفری اظهار داشت: این شایسته نیست که با وجود وعده‌های مدیران با گذشت ماه‌ها از آغاز فعالیت‌های خود، پروازهایش را به فرودگاه بجنورد برقرار نکند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار کرد: کمیسیون اصل 90 مجلس از هواپیمایی اترک خواسته است ظرف 10 روز چنانچه دفاعیه‌یی در زمینه عدم ایفای تعهدات دارند، به این کمیسیون تحویل دهند.
و در مقابل قیاسی مدیرعامل شرکت هواپیمایی اترک هم گفته است: امروز نامه‌یی را برای کمیسیون اصل 90 و فرودگاه بجنورد نوشته‌ایم که تا زمانی‌که این فرودگاه به سیستم‌های مورد نیاز تجهیز نشود، پروازی به این فرودگاه نخواهیم داشت.
وی در این باره می‌افزاید: برای برقراری پروازهای خود، نسبت به مردم این منطقه احساس تعهد می‌کنم.
حال با کش و قوسی که میان نمایندگان کمیسیون اصل 90 و شرکت هواپیمایی اترک صورت گرفته و اینکه گسترش باند فرودگاه بجنورد و همچنین افزایش 60 هکتار به مساحت این فرودگاه در حال اجرا است، بهتر نیست جلسه‌یی با حضور نمایندگان هر دو طرف و همچنین مدیران فرودگاهی صورت بگیرد تا مسائل بیش از آنکه بتواند مردم را منتظر پرواز نگه دارد، به راحتی حل شده و آسمان بجنورد هم بتواند طعم یک سفر شیرین را برای هواپیما و مسافران آن به همراه داشته باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.