| کد خبر: 260112 |

◄ پیشرفت فیزیکی 64 درصدی ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کار احداث ساختمان مرکز داده و اطلاعات بندر شهید رجایی که از مهرماه سال گذشته آغاز شده 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کار احداث ساختمان مرکز داده و اطلاعات بندر شهید رجایی که از مهرماه سال گذشته آغاز شده 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمید کمالی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 64 درصدی ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی افزود : زمان اجرای این ساختمان ۱۸ ماه بوده و پیش بینی می شود عملیات اجرایی این ساختمان تا بهمن ماه امسال به اتمام برسد.

 وی ادامه داد: این ساختمان با هدف ایجاد فضای سایبری و ذخیره اطلاعات به صورت یکپارچه در راستای حفظ امنیت، حفظ اطلاعات و لزوم رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل، ضرورت رعایت الزامات و مقررات حفظ امنیت اطلاعاتی، نگهداری و پشتیبانی از سرویس های تحت شبکه های اینترنتی درحال ساخت است.

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساختمان مرکز داده بندر شهید رجایی با ۲ هزار و ۳۰ متر زیربنا و ۷.۳۵ متر ارتفاع در یک طبقه شامل ۳۲۰ مترمربع فضای اصلی مرکز داده با حفاظت شیلد الکترو مغناطیس، ۳۴۵ متر مربع فضای جنبی و خدماتی مرکز داده، یکهزار و ۳۵ مترمربع فضای اداری، ۲۵۰ متر مربع ساختمان تأسیسات مرکز داده و ۳۳۰ متر مربع محوطه داخلی ساخته خواهد شد.

 کمالی اضافه کرد: برای این ساختمان هم چنین فعالیت های متنوعی از جمله اتاق کنترل، اتاق سرور، ژنراتورها، تأسیسات خنک سازی، انبار سخت افزار، اتاق UPS و Battery backu، اتاق نگه داری از وسایل اطفای حریق و اتاق مدیریت شبکه درنظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت «فناوری دیجیتال» و به تبع آن «فناوری رایانه» در چند دهه اخیر نقش به سزایی در تحول این حوزه داشته‎ است، گفت: این شبکه‎ها با متصل کردن سراسر این جهان فیزیکی و خلق «فضای سایبر»، این امکان را در اختیار تمامی اشخاص قرار داده‎اند که در راستای برقراری انواع ارتباطات در قالب‎هایی چون صوت، تصویر و متن از نمونه های متنوع خدمات آنها بهره‎برداری کنند.

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این راستا مجتمع بندری شهید رجایی بر آن است ساختمان دیتاسنتر که مشتمل بر سیستم های کامپیوتری و اجزای مرتبط مانند وسایل ارتباطات از راه دور و سیستم های ذخیره در آنجا مستقر می شوند، احداث کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.