| کد خبر: 265877 |

میانگین سنی اتوبوس های جاده ای 14 سال است

اتوبوس های موجود در ناوگان، ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه است که میانگین سنی ۱۴ سال دارند. بر اساس وضعیت سن و شرایط اتوبوس ها، تقریبا ۵۰ درصد آن ها می توانند در مسیرهای بلند عملیاتی باشند و بقیه درون استانی و کوتاه.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در ناوگان، ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه اتوبوس موجود داریم، گفت: بر اساس وضعیت سن و شرایط اتوبوس ها، تقریبا ۵۰ درصد آن ها می توانند در مسیرهای بلند عملیاتی باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمید رضا شهرکی در نشست خبری هفتمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه به سازمان راهداری تکالیف مختلفی محول شده، گفت: در بحث حمل و نقل عمومی در مد جاده ای، وظیفه مقررات گذاری و نظارت، تاسیس شرکت ها در حوزه کالا و مسافر، در حوزه حمل و نقل ، احداث پایگاه های پلیس راه، در بخش راهداری موضوع نگهداری راه ها و توسعه راه های روستایی و فرعی، در حوزه خدمات بین راهی، احداث خدمات رفاهی متوجه سازمان راهداری است که این اقدامات با سرمایه گذاری سازمان یا جذب سرمایه بخش خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از جابجایی ها، سهم راهداری است، افزود: از این رو موضوع اشتغال و سرمایه گذاری در این حوزه مطرح است که بالغ بر ۵۰۰۰ همت سرمایه گذاری بخش خصوصی در جاده انجام شده و ۸۰۰ هزار نفر ایجاد شغل مستقیم شده و در عین حال حجم سرمایه گذاری در این بخش همواره رو به افزایش است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: همچنین در سال های گذشته سازمان راهداری از ظرفیت های فناوری اطلاعات با ظرفیت بالا استفاده می کند. سامانه های مختلفی با همت شرکت های دانش بنیان فعال شدند و ما به عنوان یکی از سازمان هایی که حجم وسیعی اطلاعات داریم، سامانه های داده کاوی را فعال کرده و از این ظرفیت استفاده می کنیم.

شهرکی با اشاره به استفاده از ظرفیت تولید داخلی در راهداری گفت: مذاکراتمان را با تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید ناوگان افزایش دادیم و ۱۳ تفاهم نامه با تولیدکنندگان داخلی برای تولید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس بستیم. این کار یک برنامه مشترک در حوزه معاونت حمل و نقل و برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی است و به دنبال روش های تامین مالی برای خریداران هستیم که قراردادها را منعقد کنیم . پیش بینی می کنیم از ماه آینده این قراردادها منعقد شود، در بخش حمل و نقل مسافری هم تفاهم نامه ها منعقد شده است.

وی درباره وضعیت فعلی ناوگان اتوبوسی بیان کرد: اتوبوس های موجود در ناوگان، ۱۵ هزار و ۲۹۰ دستگاه است که میانگین سنی ۱۴ سال دارند. بر اساس وضعیت سن و شرایط اتوبوس ها، تقریبا ۵۰ درصد آن ها می توانند در مسیرهای بلند عملیاتی باشند و بقیه درون استانی و کوتاه.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۴.۵ درصد رشد جابه جایی در کل حمل و نقل جاده ای داشتیم، با ۱۰۳ میلیون و ۶۳۳ هزار جابه جایی مسافر که سهم اتوبوس ۶۰ درصد و با ۵۹ میلیون و ۹۷۷ هزار مسافر بوده و بقیه با مینی بوس و سواری انجام شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.