| کد خبر: 168334 |

◄ وزارت‌راه اولین موتور دیزل ملی 1300 اسب بخار را خرید

خط تولید موتور دیزل ملی 1300 اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه‌سوز، طی مراسم رسمی در حاشیه آیین افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته آغاز شد.

تین نیوز

خط تولید موتور دیزل ملی  1300 اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز در حاشیه آیین افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته طی مراسمی آغاز شد.

_MG_2046

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان اولین سخنران، در این مراسم با تبریک و تقدیر از تلاش متخصصان شرکت دیزل سنگین ایران برای تولید این دستاورد ملی گفت: اتفاق بسیار مهمی در سطح کشوری رخ داده است که خداوند متعال را برای این خوداتکایی کشورمان در تولید موتور ملی شاکریم و امیدواریم فرزندان برومند این مرزوبوم روز به روز به دستاوردهای نوین علمی و صنعتی دست یابند.

امیر سرتیپ حاتمی ادامه داد: موتور دیزل از جمله تکنولوژی و صنایعی است که دشمنان با تحریم ایران تلاش کردند که به آن دست پیدا نکنیم اما به لطف خداوند متعال و به همت دانشمندان، صنعتگران، کارگران و همه کسانی که برای آن زحمت کشیدند، امروز شاهد رونمایی و افتتاح خط تولید موتور دیزل ملی هستیم و یقیناً این کار موجب یک جهش در صنعت ملی کشور خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد: موتور دیزل ملی کاربرد‌های گسترده‌ای در مصارف ریلی، جاده‌ای، دریایی و نفت و نیرو و دفاع دارد و وزارت دفاع نیز به عنوان یکی از بهره‌برداران در حوزه دفاع با این کار به ویژه در حوزه دریایی و زرهی یک گام بلند در خودکفایی برخواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم سخنانی چند ارائه داد و با بیان اینکه نخستین محصولات موتور دیزل را وزارت راه و شهرسازی خریداری کرد، گفت: امیدواریم این کار آغازی برای توسعه بیشتر در حوزه صنعتی باشد و به طور قطع از این اقدام حمایت جدی خواهیم کرد.

عباس آخوندی ادامه داد: امیدواریم این محصول به لحاظ کیفی در رقابت با همتا‌های بین‌المللی باشد و بتواند نظر بخش خصوصی و فعالان تجاری را در حوزه حمل‌ونقل جلب کند. چراکه بخش خصوصی در آینده باید بتواند با اطمینان این محصولات ر خریداری کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با تقدیر از تلاش متخصصان کشورمان برای ساخت این موتور ملی گفت: توان و نیروی محرکه یکی از مولفه‌های توسعه صنعتی کشورها است که امیدواریم با رونمایی از خط تولید این موتور ملی گام های ارزشمندی در توسعه صنعتی برداریم.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه این موتور در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد، افزود: وزارت راه‌وشهرسازی نخستین بهره‌بردار این پروژه است که بیش از 10 دستگاه از این موتور ملی را خریداری کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم سخنرانی کرد. سورنا ستاری با بیان اینکه این روز برای جامعه علمی و فناوری کشور روز مبارکی است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدت‌هاست که در جریان این پروژه قرار دارد و خوشحالیم که می‌بینیم امروز این ایده به نتیجه رسیده و در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.

ستاری با تقدیر از همه کسانی که در این سال‌ها تلاش کردند به فناوری تولید دیزل ملی دست یابیم، افزود: قطعا جامعه علم و فناوری کشور از این اتفاقی که رخ داد خوشحال هستند و امیدواریم این خانواده موتور که با یک موتور یک مگاواتی شروع شده و نسل جدیدی برای سیستم تولید قدرت در کشور است، در ادامه از موتور یک مگاواتی به 6-5 مگاواتی توسعه پیدا کند و در آینده باقی نسل‌های این موتور نیز به نتیجه (خط تولید) برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.