| کد خبر: 267540 |

◄ سفرهای نوروزی و جای خالی خودروهای کمپر در گردشگری ایران

آن چه در گردشگری ایران مورد غفلت قرا رگفته و هیچ توجهی به آن نشده است مدل دیگری از سفر است که در صورت رواج آن، افرادی که قصد سفر دارند می توانند خانوادگی و با آرامش بیشتری به سفر بروند.

تین نیوز

مدت زیادی به تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای عید نمانده و احتمالا خانواده هایی زیادی هستند که از هم اکنون برنامه ریزی های لازم برای سفرهای نوروزی را انجام داده اند.

به گزارش تین نیوز، اگرچه استفاده از ناوگان عمومی ریلی، هوایی و جاده ای در سفرهای نوروزی مورد استفاده قرار می گیرد اما آمارها نشان می دهد مهمترین گزینه ایرانی ها برای سفر و گردشگری خودروی شخصی است.

اما آن چه در گردشگری ایران مورد غفلت قرا رگفته و هیچ توجهی به آن نشده است مدل دیگری از سفر است  که در صورت رواج آن، افرادی که قصد سفر دارند می توانند خانوادگی و با آرامش بیشتری به سفر بروند و آن چیزی نیست جز خودروهای کمپر.

اگرچه خودروهای کمپر در کشورهای اروپایی رونق زیادی دارد اما در ایران چنین جایگاهی ندارد و در صنعت گردشگری مورد استفاده قرار نمی گیرد و اگر هم افرادی از این خودروها استفاده کنند به صورت شخصی بوده و عمومیت ندارد.

در مورد استفاده از خودروهای کمپر اما مشکلاتی نیز وجود دارد که برای رواج آن ابتدا باید به فکر برطرف کردن این مشکلات بود.

یک کارشناس حوزه گردشگری در این زمینه به تین نیوز گفت: با خودروهای کمپر می توان تمام ایران را هم رفت و گشت اما بزرگترین مانع برای توسعه چنین مدل سفری امنیت است.

وی افزود: افراد فعال در صنعت گردشگری می توانند با پیگیری لازم، نزدیک شهرهای اصلی یکسری فضاهای امن از جمله متل بسازند و یکسری امکانات مثل فروشگاه مواد غذایی در آن نقاط با نگهبان راه اندازی نمایند که گردشگران با کمپرهای خود به این نقاط رفته و راحت و در امنیت پارک کنند و به این شکل و با قیمت مناسب از سفر لذت ببرند.

او ادامه داد: همچنین لازم است کریدورهای توریستی تکمیل شودتا گردشگران به جای اینکه در هواپیما بشینند و مستقیما به قشم یا کیش بروند از تمام مسیر لذت ببرند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    مهمترین مزیت این خودرو ها حل مشکل اقامت مسافران هست که در ایام تعطیل بسیار گران و کمیاب هست.علاوه بر مسئله امنیت و کم بودن امکانات بین راهی ، که بدرستی اشاره کردید بی رغبتی خودرو سازهای داخلی برای ساخت چنین خودرو هائی هم مزید بر علت هست.
    در خلاء ساخت و واردات این نوع خودروها ، یک ایده دیگه میتونه تبدیل وانت ها و ون ها به کاربری کمپر باشه.
    یک ایده دیگه هم بستن کاروان به پشت خودرو شخصی هست.

  • ناشناس 0 0

    این موضوع 3 قسمت می شه :
    1 . زیرساخت که موجود نیست تا امنیت از بین برود کسانی که با کمپر به سفر می رن برنامه سفر می چینن این ها هر غروب به غروب باید به یک مکان امن برسند بتوانند در محیطی امن پارک کنند حالا اگر هزینه ایی برای پارکینگی امن در کنار یک مثلا متل هم پرداخت کنند و در قبالش , آنجا نگهبان داشته باشد سرویس بهداشتی داشته باشد بوفه داشته باشد و ... استقبال هم خواهند کرد مشکل اینجاست که ما در این مملکت اصلا خود متل ها را هم به اندازه کافی نداریم ! در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه خصوصا کشورهای پهناور مثل آمریکا این قضایا کاملا حل شده نه تنها این اماکن امن با سرویس برقرار است که حتی مکان تخلیه مخازن کمپ ها را هم پیش بینی کردند .
    2 . فرهنگ نزد کسانی که با کمپر به سفر می روند هنوز ضعیف است این افراد باید مختصات , هنجارها و ارزش های هر منطقه را بفهمند و احترام بگذارند مثلا شهری که مذهبیست جای مناسبی برای یکسری جمع ها نیست یا هنوز در استان ها و مناطقی از این کشور , اون باورها و ارزش های اصیل ایرانی اسلامی برقرار است طبیعتا باید رعایت کنند که خیلی وقت ها رعایت نمی کنند باز همین نکته باعث مسائل بسیار و دعواها و مشکلات کش دار شده .
    3 . فرهنگ چنین چیزی نزد میزبانان و بومی های مناطق که این مورد هم هنوز خیلی جای کار دارد کمپرها به یکسری مناطق می رن گویی میزبانان حس می کنند که دشمن حمله کرده با چوب و چماغ حمله می کنند !
    درواقع هنوز در بخش زیرساخت و فرهنگ از هر دو سمت کاملا مشکل داریم .