| کد خبر: 267007 |

◄ آزادراه زنجان تبریز؛ محقر و فلاکت بار

آزادراه زنجان تبریز از همان ابتدای بهره برداری با نواقص و اشکالات و ایرادهای فراوان مواجه بود.

تین نیوز

شماری از کاربران آزادراه زنجان تبریز با انتقاد از وضعیت آن، می گویند این‌آزادراه از همان ابتدای بهره برداری با نواقص و اشکالات و ایرادهای فراوان مواجه بود.

به گزارش تین نیوز، رانندگان ناوگان عمومی که کاربران حرفه ای جاده ها هستند می گویند آزادراه زنجان تبریز از نظر کیفیت ساخت و زیرسازی و آسفالت شرایط نامطلوبی دارد و از ابتدا با همین شرایط و بدون مجتمع های خدماتی و پمپ بنزین افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفته  و مسئولان مربوطه در برابر سوالات مردم در مورد این نواقص رفع آنها را به آینده موکول می کردند.

رانندگان کامیون تاکید می کنند که این آینده بعد از گذشت نزدیک 25 سال از افتتاح بخش نخست این آزادراه هرگز فرا نرسید و وضعیت این آزادراه روز به روز بدتر و بدتر شد تا به شرایط فاجعه بار کنونی رسید که کیفیت آن از خیلی از راه های فرعی روستایی هم پایین تر است.

رانندگان کامیون عنوان کردند: با نگاهی به تمامی جوانب ساخت این آزادراه کاملا مشخص می شود که از ابتدای شروع این طرح متاسفانه هدف، فقط ارزان سازی هرچه بیشتر این پروژه ولو به بهای نابودی تمامی مزایای ساخت یک آزادراه با این اهمیت برای کشور بوده است چرا که انتخاب مسیر این آزادراه از منطقه ای بسیار پرت و دورافتاده که باعث حذف شهر مهم میانه از مسیر این اتوبان و گذر آن از بالای کوه های بلند و به شدت برف و کولاک گیر فعلی شده است.

آنان می گویند: این موضوع همچنین موجب شده در بیشتر مواقع در فصل زمستان این آزادراه غیرقابل استفاده باشد و در بقیه مواقع سال هم به علت سخت گذر بودن آن به علت مسیریابی غلط و عدم احداث تونل مابین بستان آباد تا سرچم که باعث سربالایی و سرپایینی های شدید در حد گردنه در آین آزادراه شده است بیشتر ناوگان سنگین ترجیح می دهند از جاده قدیم زنجان میانه تبریز عبور نمایند و از این اتوبان تردد نکنند که یا موتور کامیون ها در سربالایی های شدید آن خراب می شود یا در سرپایینی های آنجا از شدت ترمز گرفتن لنتها داغ می کنند و لاستیک می ترکد.

به گفته رانندگان کامیون،  نگاهی به وضعیت بسیار فلاکت بار و محقر این آزادراه به ویژه تنها تونل آن در بخش شبلی که بدون هرگونه امکانات ایمنی و روشنایی کافی و اطفای حریق یا راه فرار حتی مسیر توقف اضطراری در حد فاجعه ساخته شده و مقایسه آن با آزادراه های بعدا ساخته شده کاملا گویای همه چیز هست و نیازی به توضیه بیشتر نیست.

آنان تاکید کردند: در مجموع می توان گفت در مسیریابی و کیفیت بسیار نازل ساخت و اجرای آزادراه زنجان تبریز خیانت بسیار بزرگی هم به این منطقه و هم به کلیت اقتصاد کشور شده که متاسفانه صدمه آنهم برای کشور همیشگی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 1

    هیچ خیانتی صورت نگرفته مشکل این است که این آزادراه در فصل سرما زیر برف و یخ و بوران می رود تا زیرساخت آن آسیب ببیند شیوه برف روبی قدیمی هم کار را یکسره می کند این مشکل هم با روش های علمی مثل شیمی آسفالت و روش های نوین آب شدن برف و یخ روی جاده حل می شود فقط سوال اینجاست شما که به این موارد اعتراض دارید آیا کار دانشگاهی علمی میدانی هم کردین ؟ چیزی ارائه دادین که چگونه می شود کیفیت ساخت زیرساخت را ارتقا داد و بیشتر حفظ کرد ؟

  • جابر 0 0

    خدا لعنت کنه پیمانکار خائن و مسئولی که دست این خائنان را به ساخت جاده واتوبان مرگ باز میکند