| کد خبر: 155378 |

برخی کارشناسان مطرح کردند؛

◄ ساخت مترو قزوین-هشتگرد، موازی‌کاری است

هرچند به اعتقاد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد کاهش چشمگیر مصرف سوخت را به همراه دارد، اما برخی نیز معتقدند ساخت این مترو هیچ توجیهی ندارد.

تین نیوز

هرچند به اعتقاد رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد کاهش چشمگیر مصرف سوخت را به همراه دارد، اما برخی نیز معتقدند ساخت این مترو  هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، اواخر مهرماه امسال بود که علی‌محمد زمانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در جلسه هم‌اندیشی بررسی طرح مترو قزوین-هشتگرد که در خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد کاهش چشمگیر ۴۰ درصدی مصرف سوخت را به همراه دارد.

به گفته زمانی، طرح راه‌اندازی مترو قزوین-هشتگرد که در حال حاضر از طریق خانه صنعت، معدن و تجارت استان پیگیری می‌شود یکی از کلیدی ترین پروژه‌های توسعه‌ای استان قزوین است.

زمانی بیان کرد: راه‌اندازی متروقزوین-هشتگرد تسهیل تردد مردم بین ۱۰ استان کشور را فراهم می‌کند و صرفه‌جویی چشمگیر ۴۰درصدی در مصرف سوخت، جلوگیری از تصادفات رانندگی و خسارات سنگین جانی و مالی، انتقال بخشی از ترمینال غرب تهران به قزوین و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از جمله مزایای طرح مترو قزوین-هشتگرد به شمار می‌رود.

وی گفت: با توجه به اینکه هزینه دو بانده کردن مسیر تهران-قزوین کم‌تر است طرح مترو باز هم با مخالفت وزیر راه روبرو می‌شود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر ضمن غیرقابل توجیه دانستن طرح مترو قزوین همانند مترو آمل نوشت: مترو برای اتصال استان‌ها نیست، اتصال بین استانی با قطار سریع‌السیر انجام می‌شود نه مترو که یک حمل‌و‌نقل درون شهری و بین شهرهای اقماری است.

وی تاکید کرد: درحالی‌که قطار  4 خطه تهران کرج  و دو خطه قزوین کرج و برقی کردن خط تهران تبریز در برنامه است دیگر ساخت مترو چه توجیهی دارد؟

این کاربر در ادامه پیام خود افزود: مترو برای شهرهای اقماری کلانشهرهاست. هشتگرد از اقمار کرج است. درحالی‌که قزوین از اقمار هیچ شهری نیست.

وی خاطرنشان کرد: درآینده با ساخت قطار برقی پرسرعت تهران-قزوین-زنجان-تبریز و مدت سیر بسیار پایین، مترو این خط اصلا توجیه نخواهد داشت.
این کاربر با بیان این‌که دولت برای شهر اسلام شهر با جمعیت میلیونی و فاصله اندک مترو نمی‌کشد، گفت: چگونه برای قزوین با فاصله طولانی و جمعیت کمتر ساخت مترو را می‌کنید.
وی یادآور شد: قزوین نیازی به مترو ندارد. قطار حومه‌ای تهران - قزوین نیازها را تامین می‌کند و با چند خطه شدن و برقی شدن در آینده،  مسافران قزوین از سرعت بالا و در زمان کمتر نیز بهره‌مند می‌شوند. پروژه مترو یک موازی کاریست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.