| کد خبر: 270559 |

◄ انتشار کتاب تحول ساختار صنعت ریلی

این کتاب در ۱۳ فصل تنظیم شده است. در فصل اول که مقدمه کتاب است، راجع به تحول در صنعت ریل، دلایل تحول، زمان بندی تحول و انتظارمان از تحول در صنعت ریل صحبت شده است.

تین نیوز

کتاب تحول ساختار صنعت ریلی: کتاب راهنما برای بهبود کارایی بخش ریلی به قلم  امیر حسین امامی میبدی، محسن پور سید آقایی، محمد جواد خسرو شاهی منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، کتاب «تحول ساختار صنعت ریلی: کتاب راهنما برای بهبود کارایی بخش ریلی» دومین کتاب از انتشارات اندیشکده ریل و پیشرفت است. 

این کتاب ترجمه یک کتاب مرجع از بانک جهانی با عنوان Railway Reform است. ترجمه این اثر را آقایان محسن پورسید آقایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت، امیر حسین امامی میبدی، و محمد جواد خسرو شاهی بر عهده داشته اند.

این کتاب در ۱۳ فصل تنظیم شده است. در فصل اول که مقدمه کتاب است، راجع به تحول در صنعت ریل، دلایل تحول، زمان بندی تحول و انتظارمان از تحول در صنعت ریل صحبت شده است.

در فصل دوم، مقدماتی در خصوص بازار خدمات ریلی اعم از بار و مسافر و اصطلاحات فنی این صنعت مطرح شده است و در فصل سوم راجع به اقتصاد و قیمت گذاری در راه آهن صحبت شده است. در این فصل ساختار هزینه ها در راه آهن، هزینه یابی خدمات و ترافیک حمل و نقل و قیمتگذاری اعم از باری، مسافری و حق دسترسی به شبکه به تفصیل بحث شده است.

فصل چهارم کتاب به مبحث پایداری مالی راه آهن اختصاص یافته است. در این فصل ابزراهای تحلیل مالی و چگونگی تحلیل اقتصادی تشریح شده است و مخاطب را با منطق اقتصادی و مالی مواجهه با پروژه های مختلف ریلی آشنا می کند.

فصل پنجم کتاب سطح تحلیل را به ساختار صنعت می کشاند: با چه ساختاری فعالیت های صنعت را اداره کنیم، چگونه رقابت را تقویت کنیم و چگونه ساختار صنعت را بازسازی کنیم؟

فصل ششم به نقش های دولت در این صنعت می پردازد. در این فصل بر راهبرد ملی حمل و نقل تأکید می شود. همچنین چگونگی خرید خدمات حمل و نقل توسط دولت و تنظیم گری صنعت مورد بحث قرار می گیرد.
در فصول ۷ تا ۹ مباحث نظارت دولت بر راه آهن، خرید خدمت از راه آهن، و همچنین تنظیم گری راه آهن مطمح نظر قرار گرفته و با تفصیل بیشتر به آن ها پرداخته شده است.
فصل ۱۰ تا ۱۲ مطالب به سطح شرکت باز می گردد: چگونه حکمرانی شرکت را تعریف و پیاده کنیم، چگونه شرکت راه آهن دولتی را به صورت یک شرکت تجاری اداره کنیم و اینکه راهبردهای تجاری را چگونه تعریف و اجرا کنیم؟

فصل ۱۳ که خاتمه بخش کتاب است به موضوع محوری تشویق بخش خصوصی برای مشارکت در صنعت اختصاص یافته است. در این فصل روش های سنتی مشارکت در کنار روش های مشارکت عمومی – خصوصی مطرح شده و چگونگی مشارکت دولت در اقتصادی کردن پروژه های مشارکت مورد بحث قرار گرفته است.
این کتاب ۱۱ فصل هم دارد که هر یک به تشریح بیشتر و جزئی تر یکی از موضوعات کتاب اختصاص یافته است.

این کتاب جلد دومی هم دارد که به مطالعه موردی راه آهن در کشورهای مختلف دنیا می پردازد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بهترین کتاب اخراج دار و دسته پورسید آقایی از راهن است