| کد خبر: 267905 |

افت قیمت دلار و طلا ادامه دارد/ ریزش بیش از ۲ میلیونی قیمت سکه

ریزش قابل توجه قیمت ها در بازار ارز و طلا برای دومین روز هفته ادامه دارد و نرخ دلار امروز (یکشنبه) نسبت به دیروز بیش از یک هزار تومان و سکه ۹۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

تین نیوز

ریزش قابل توجه قیمت ها در بازار ارز و طلا برای دومین روز هفته ادامه دارد و نرخ دلار امروز (یکشنبه) نسبت به دیروز بیش از یک هزار تومان و سکه ۹۰۰ هزار تومان کاهش داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این روزها اخبار مربوط به نوسانات نرخ ارز و سکه در صدر خبرها قرار دارد و یکی از موضوعات اصلی در هر گفت وگویی است. هر تحولی در منطقه همچون جنگ و رایزنی کشورها از یک سو و بازارگرمی دلالان ارز از سوی دیگر، بازار آرام و باثبات ماه های گذشته طلا و سکه را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته در هفته گذشته شاهد تاثیر ناآرامی های منطقه و بازار گرمی دلالان و واسطه گران بر بازار ارز و طلا بودیم، به گونه ای که دلار تا کانال ۶۰ هزار تومان پیش رفت و سودجویان حتی پا را فراتر از این نیز گذاشتند و اعلام کردند که تا پایان سال دلار به ۸۰ هزار تومان نیز می رسد.

اما این رویه همچون دوره قبل دوامی نداشت و بررسی قیمت ها نشان می دهد که دلار نه فقط تا کانال اعلامی دلالان (۸۰ هزار تومان) پیش نرفت، بلکه از همان ابتدای مسیر سقوط آزاد داشت و به میانه کانال ۵۰ هزار تومان رسید. در لحظه تنظیم این گزارش نرخ دلار در بازارهای غیررسمی و کانال های تلگرامی در آستانه ورود به کانال ۵۴ هزار تومان و برابر ۵۵ هزار تومان بود.

این نوسانات نرخ ارز که همواه به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار سکه و طلای داخلی است، در هفته گذشته موجب شده بود قیمت سکه تا ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد، اما به محض کاهش نرخ ارز، قیمت سکه طرح جدید نیز افت ۲ میلیون تومانی را طی امروز و دیروز داشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که یکی از گزینه های خرید مصرف کنندگان است امروز نسبت به هفته گذشته ۱۴۰ هزار تومان کاهش قیمت را ثبت کرد.

پیش بینی کارشناسان و مسوولان مبنی بر کاهش قیمت ها در بازار ارز و سکه درست بود و همان طور که پیش از این کارشناسان و فعالان بازار سکه و ارز بارها بیان کرده بودند، رشد قیمت ها ربطی به بنیان های اقتصادی ندارد و به زودی قیمت ها روند نزولی خواهد یافت. همین طور مطابق اعلام مسوولان مربوطه که بارها تاکید داشتند منابع ارزی به قدر کافی موجود است، شاهد سقوط آزاد قیمت ها در بازار بودیم و اینها همه بیانگر این است که افرادی که به دنبال کسب سود از نوسنات بازار ارز و طلا هستند باید توجه داشته باشند که با آگاهی و بینش کافی در این مورد خرید و فروش انجام دهند و تحت تاثیر فضاسازی دلالان و واسطه گران قرار نگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.