| کد خبر: 257025 |

شکست مرز حساس در بازار سکه

دیشب سکه امامی در معاملات پشت خطی در محدوده مقاومت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به فروش رسید. از نگاه برخی فعالان بازار سکه در صورتی که پای سکه بازان دوباره سُر بخورد، احتمال برگشت تا کف محکم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل می شود.

تین نیوز

 دیشب سکه امامی در معاملات پشت خطی در محدوده مقاومت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به فروش رسید. از نگاه برخی فعالان بازار سکه در صورتی که پای سکه بازان دوباره سُر بخورد، احتمال برگشت تا کف محکم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، قیمت سکه امامی شب گذشته در معاملات پشت خطی در محدوده سقف مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت و در این محدوده به فروش رسید.

به نظر می رسد یکی از دلایل عقبگرد سکه امامی و پایین آمدن حباب آن ناشی از پمپاژ اخبار سیاسی و کاهش هراس برخی از معامله گران نسبت به احتمال صدور قطعنامه علیه ایران باشد.

برخی از معامله گران باور دارند که اگر سکه بازان به اخبار سیاسی مانند روز قبل خوش بین باشند، احتمال صعود چشمگیر قیمت سکه امامی دشوار است.

دیروز قیمت دلار برای مدتی مرز حمایتی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست داد؛ با این حال دوباره به این محدوده برگشت. برگشت دلار به مرز حمایتی یاد شده دل سکه بازان افزایشی را تا حدودی قرص کرده و معتقدند این سقف برای بازار سکه اهمیت بالایی دارد.

از نگاه آنها در صورتی که پای سکه بازان دوباره سُر بخورد، احتمال برگشت تا کف محکم  ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل می شود.

با این حال اگر در روز جاری مرز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفظ شود، دو مرز مهمی که سکه بازان افزایشی پیش رو خواهند داشت، کانال ۳۰ میلیون و محدوده ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

یکی از نکات مهم برای سکه امامی، کاهش حباب آن است. شب گذشته حباب سکه نزدیک به 4 درصد افت کرد و بخشی کوچکی از هیجان افزایشی این فلز گرانبها تخلیه شد.

بررسی معاملات بازار شبانه نشان می دهد حباب سکه امامی محدوده ۲۶ درصد را لمس کرده است. به نظر می رسد سکه بازان تنها با کاهش امید نسبت به افزایش قیمت در موقعیت فروش قرار گرفته اند.

البته همین حباب سکه هم هنوز سنگین است و در صورتی که قیمت دلار در روز جاری افزایش پیدا کند، قیمت سکه نیز ظرفیت کاهش بیشتر را خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.