| کد خبر: 261727 |

پروژه ملی پل خلیج فارس قشم چه شد؟

درحالی قرار بود تامین مالی ساخت پل خلیج فارس قشم از 3 بخش انجام شود که معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم از توقف پروژه ساخت پل خلیج فارس به دلیل مشکلات تامین منابع مالی خبر داد.

تین نیوز

ساخت پروژه پل خلیج فارس که بندرعباس را به جزیره قشم متصل می کند باز هم متوقف شد. طبق اعلام معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم این پروژه مشکل مالی دارد و تا اطلاع ثانوی ساخت آن متوقف خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سعید اکبریان در نامه ای خطاب به شرکت پتروساحل توسعه خلیج فارس از تعلیق ساخت پل خلیج فارس خبر داده است.

 

در این نامه آمده است: «نظر به مشکلات و معضلات موجود در موضوع تامین مالی قرارداد با عنوان "موافقت نامه پیمان پروژه شبکه ارتباطی خلیج فارس" و به جهت دستیابی به منابع فایل قبول در موضوع تامین مالی پروژه پل خلیج فارس، بدین سبب و وفق ماده 8-8 شرایط عمومی منضم به پیمان صدرالاشاره، پروژه پل خلیج فارس از زمان این ابلاغیه تعلیق می شود.

لازم است اقدامات موردنیاز به جهت راه اندازی سازوکار تعلیق این پروژه در معیت مشاور کارفرما در دستور کار قرار گیرد.»

به گزارش تسنیم، 18 بهمن ماه سال گذشته حجت عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در آیین از سرگیری ساخت پل خلیج فارس گفته بود: در دوره جدید با دو راهبرد توجه بیشتری به مناطق آزاد شده است. راهبرد اول مردمی سازی مناطق آزاد و راهبرد دوم جهانی سازی آن است. در ذیل راهبرد دوم 5 سیاست مطرح است که یکی از مهمترین آنها تکمیل زیرساخت هاست.

وی افزود: اولویت تکمیل زیرساخت ها نیز با زیرساخت های ترانزیت و حمل و  نقل است. در این راستا پل خلیج فارس پس از حدود هفت سال توقف به دلیل اهمیت فوق العاده بالایی که دارد، شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم.

عبدالملکی با بیان اینکه این پروژه 7 سال معطل مانده است گفت: کدام طرح توسعه ای کشور مشکل مالی ندارد؟ در دولت قبل برای واردات واکسن کرونا می گفتند مشکل مالی و اف ای تی اف داریم که باعث شد هزاران نفر از مردم عزیز ایران جان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی ساخت پل خلیج فارس از سه بخش انجام می شود اضافه کرد: یک بخشی را دولت، بخش دیگری را سازمان منطقه آزاد قشم و قسمت سوم منابع مالی از طریق فاینانس و سرمایه گذار خارجی تامین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.