| کد خبر: 164453 |

◄ تصویب 200 طرح سرمایه‌گذاری در چابهار

تاکنون 200 طرح سرمایه‌گذاری تصویب‌شده و قرارداد 114 مورد از این درخواست‌ها بسته‌شده است.

تین نیوز

عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از ثبت 970 درخواست سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: تاکنون 200 طرح سرمایه‌گذاری تصویب‌شده و قرارداد 114 مورد از این درخواست‌ها بسته‌شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار این میزان درخواست سرمایه‌گذاری در چابهار را نشانه بالا بودن رقابت در این منطقه دانست و افزود: سرعت اتفاقات در این منطقه در سال‌های اخیر آن‌قدر شدت گرفته است که اگر کسی در سرمایه‌گذاری موردنظر خود تعلل کند، سرمایه‌گذاران دیگر فرصت‌ها را در این منطقه گرفته و شروع به‌کار خواهند کرد.

کردی ایجاد و توسعه طرح‌های پتروشیمی و فولاد را به‌عنوان طرح‌های نقش‌آفرین در اقتصاد ملی و از مهم‌ترین اقدامات در دست اجرای منطقه آزاد چابهار خواند و گفت: منطقه آزاد چابهار به‌ضرورت توسعه جامعه محلی نیز اعتقاد کامل دارد و به همین جهت در حوزه‌های پایین‌دستی پتروشیمی و فولاد ایجاد پارک‌های تخصصی را برای به‌کارگیری نیروهای بومی تدارک دیده است. افزون بر پنج هزار فرصت شغلی قطعی و مستقیم برای ایجاد پارک‌های تخصصی پتروشیمی و فولاد پیش‌بینی‌شده که در فاز سوم این تعداد به ۲۰هزار و با خانواده‌شان به ۸۰هزار نفر می‌رسد.

او از انتخاب چابهار از سوی یک گروه اقتصادی چینی برای سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: این گروه که در کشورهای منطقه برای یافتن مناطق مستعد سرمایه‌گذاری مطالعه می‌کنند از بین سه منطقه چابهار، قشم و عسلویه، چابهار را به‌عنوان مکان نهایی برای سرمایه‌گذاری در ایران انتخاب کردند و قرار است برای پیگیری این موضوع هفته آینده به ایران سفر کنند.

او همچنین درباره برخی طرح‌های عمرانی در چابهار که در یک سال گذشته مطالعات آن‌ها به پایان رسیده است، گفت: ساخت یک شهرک با ظرفیت ۸۰۰واحد مسکونی، طراحی دو هزار و ۱۰۰هکتار نوار ساحلی برای گردشگری، آماده‌سازی یک‌هزار و ۱۰۰هکتار از اراضی در حوزه صنایع که ۲۰۰هکتار آن در دست اجراست و طراحی برای احداث یک دهکده ورزشی به وسعت ۴۰هکتار ازجمله این طرح‌هاست.

رئیس هیأت‌مدیره منطقه آزاد چابهار با تأکید براینکه محدوده فعلی منطقه آزاد چابهار برای اجرای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای کافی نیست به تلاش‌ها، پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته برای توسعه محدوده این منطقه اشاره کرد و گفت: این تلاش‌ها به بار نشسته و در این خصوص هم در دولت و هم در مجلس اتفاق‌نظر خیلی خوبی وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.