| کد خبر: 151096 |

طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز سه ماه به تعویق افتاد

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از به تعویق افتادن طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز به مدت 3 ماه خبر داد.

تین نیوز

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور از به تعویق افتادن طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز به مدت 3 ماه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور؛ سعید قیصر با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به کمبود زیرساخت های لازم برای اجرای طرح آزمون‌های خودروهای دوگانه‌سوز، این طرح به مدت 3 ماه به تعویق افتاد.

قیصر در ادامه اظهار کرد: هم اکنون در تهران حدود یک میلیون خودروی دوگانه سوز و در کشور حدود 6 میلیون خودروی دوگانه سوز وجود دارد که فقط 15 استان تست‌های تکمیلی لازم را برای خودروهای دوگانه سوز انجام می دهند.

وی افزود: براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد برای خودروهای دوگانه‌سوز با عمر مخزن بیش از 6 سال علاوه بر معاینه فنی بنزینی، تست هیدروستاتیک که مخصوص مخزن گاز CNG این خودروهاست، نیز انجام گیرد.

وی ادامه داد؛ اما با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه فعلاً وجود ندارد، پس از این دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند در مرحله معاینه فنی عادی پذیرش شوند و تا سه ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز تست هیدروستاتیک، معاینه فنی مورد نظر را اخذ نمایند.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با بیان اینکه هزینه تست هیدروستاتیک 62 هزار تومان است، تصریح کرد: صاحبان خودروهای دوگانه سوز در صورت مواجهه با هرگونه تخلفی می‌توانند به صورت 24 ساعته با شماره 62982 با مرکز مدیریت معاینه فنی کشور در تماس باشند.

وی افزود: همچنین برای مشاهده نشانی این مراکز نیز باید به سایت سیمفا مراجعه نمود.

قیصر در ادامه اظهارکرد:​ درحال حاضر 35 مرکز در کل کشور و 2 مرکز در استان تهران این تست را انجام می‌دهند اما در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این مراکز را در استان تهران تا 40 مرکز افزایش دهیم.

وی در خاتمه در مورد خودروهای گازسوزی که به صورت کارگاهی و یا از طرق مختلف دوگانه سوز شده‌اند، گفت: از آبان‌ماه دارندگان این خودروها موظفند، هرچه سریعتر نسبت به اصلاح کارت خودرو و سند مالکیت خود اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.