| کد خبر: 265105 |

خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن ممنوع است

قربانی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: خرید و فروش های متعدد غیر قانونی مسکن های حمایتی دولت از جمله مسکن مهر موجب مشکلات قانونی در دریافت انشعابات می شود.

تین نیوز

قربانی، رئیس مرکز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی گفت: خرید و فروش های متعدد غیر قانونی مسکن های حمایتی دولت از جمله مسکن مهر موجب مشکلات قانونی در دریافت انشعابات می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی، در پاسخ به برخی انتقادهای رسانه ای در خصوص اینکه برخی واحد های تحویل داده شده مسکن مهر پردیس بدون آب و برق هستند، توضیح داد: افتتاح و واگذاری واحدهای مسکن مهر در پردیس با در نظر گرفتن وجود شبکه آب، برق، فاضلاب و گاز همواره مورد توجه جدی وزارت راه و شهرسازی به ویژه در شهرهای جدید بوده است و چه بسا برخی واحد های تکمیل شده به خاطر نبود انشعابات مدت ها تحویل نشده است.

وی افزود: در خصوص پروژه های افتتاح شده مهرماه سال ۱۴۰۲ مسکن مهر در پردیس نیز این مهم مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تمام واحدها امکان بهره مندی از تمامی انشعابات را دارند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: نکته قابل تأمل در خصوص اشکالات قابل طرح در این خصوص این است که انشعابات صرفا به فرد متقاضی مسکن مهر که ثبت نام اولیه مسکن مهر را انجام داده، تعلق می گیرد و تعداد قابل توجهی از واحد ها برای دریافت انشعابات به خاطر خرید و فروش های متعدد وعدم تغییر مالک در شرکت عمران پردیس دسترسی به متقاضی و در حقیقت مالک اصلی وجود ندارد و دریافت کنتور انشعاباتی که حاضر هست را مشکل کرده است.

قربانی یادآور شد: شرکت عمران پردیس بارها و بارها بر فروش های غیر قانونی و مکرر مسکن مهر به تعدد هشدار داده است و هم اکنون هم در خصوص خرید و فروش غیر قانونی امتیاز طرح نهضت ملی مسکن هشدار می دهد که متأسفانه برخی افراد و سودجویان و دلالان از این فرصت ها استفاده می کنند و برای مالکان بعدی مشکلاتی را درست می کنند که این موضوع از عهده شرکت عمران خارج بوده و خلاف قوانین و مقررات برای واگذاری انشعابات در دستگاه ها خدمات رسان است و هیچ گونه ارتباطی به شرکت عمران شهر جدید ندارد.

وی بیان کرد: موضوع دیگر اینکه متاسفانه در بلوک هایی که تحویل متقاضیان شده است لازم است انشعابات برای کل واحد های مسکونی یکجا وصل شود و در برخی بلوک ها، زیر ده درصد مالکان ساکن شده اند و مابقی برای اتصال انشعابات مراجعه نمی کنند و این امکان از طرف دستگاه های خدمات رسان با مشکلاتی مواجه شده و موجب سوءاستفاده از انشعابات وصل شده و دیگر موارد تخلف شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی اذعان کرد: نکته دیگر اینکه برخی واحد های مسکن مهر با تمامی امکانات اعم از رادیاتور و پکیج تحویل متقاضی شده و پس از فروش واحد، تجهیزات گرمایشی از واحد مسکونی خارج شده است و خریداران بعدی در حال حاضر درخواست ارائه این تجهیزات از شرکت عمران پردیس هستند که جای تأمل دارد! و این خریداران باید از فروشنده واحد مسکونی خریداری شده، امکانات ثبت شده را طلب کنند نه از شرکت عمران پردیس.

وی توضیح داد: همچنین با وجود حجم قابل توجهی از مساکن مهر و تعلیق بیش از ده سال آنها برخی امکانات از گذشته ناقص داده شده و ممکن است برای سالهای پیشین باشد که در تعهد شرکت عمران پردیس همچنان قرار دارد و تلاش برای رفع این نواقصی ادامه خواهد یافت.

قربانی اظهار کرد: در خصوص واحدهای تحویلی فاز ۱۱ پردیس به اطلاع می رساند مطابق با تعهد شرکت عمران پردیس در قراردادهای ۵ برگی مالکان این فاز، واحدها همراه با پکیج و رادیاتور به متقاضیان نفر اول و متقاضیانی که قصد سکونت دارند تحویل می شود؛ تاکنون نیز کلیه واحدهای افتتاح شده در مهرماه در فاز ۱۱پردیس، به صورت کامل همراه با کلیه اقلام نصبی از جمله پکیج و رادیاتور تحویل مالکان محترم شده است و اگر در موارد معدودی به این صورت نبوده، متقاضی می تواند با مراجعه به دفتر مدیریت فازها نسبت به رفع نقص واحد خود اقدام کند.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در پایان مجدد خدمت مخاطبان گرامی اعلام کرد: در تمام واحد های افتتاح شده شبکه، آب، برق، فاضلاب و گاز فراهم است و بدون ایجاد این شبکه ها، محوطه سازی و افتتاح واحد ها انجام نمی شود. امید اینکه با مراجعه متقاضیان مسکن مهر و مالکان ثبت شده آنها در شرکت عمران شهر جدید، موضوع دریافت انشعابات در دستگاه های خدمات رسان به زودی رفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.