| کد خبر: 263191 |

اهمیت ارتقای کیفیت در تولید مصالح ساختمانی

استفاده از فناوری های نوین ساختمانی در جهت توسعه صنعت ساختمان در این برهه زمانی ضروری است.

تین نیوز

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر اهمیت ارتقای کیفیت در تولید مصالح ساختمانی ، استفاده بهینه از نیروی کار و بهره گیری از تکنولوژی های نوین ساخت برای توسعه صنعت ساختمان تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با هدف استفاده از سیستم های جدید ساخت و ساز مبتنی بر فناوری های نوین ساختمانی برای  توسعه صنعت ساختمان که در حال حاضر به عنوان یکی از مظاهر رشد و بالندگی کشورها محسوب می شود، جلسه ای با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، جمعی از معاونان، مسئولان و متخصصان این دو نهاد در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر اهمیت ارتقای کیفیت در تولید مصالح، شیوه های طراحی و اجرا و سرعت دادن به روند ساخت و ساز، رقابت در پیشرفت تکنولوژی، استفاده بهینه از نیروی کار و بهره گیری از تکنولوژی های نوین ساخت تاکید کرد.

حیدری افزود: استفاده از فناوری های نوین ساختمانی در جهت توسعه صنعت ساختمان در این برهه زمانی ضروری است. به همین منظور برای ایجاد تعامل با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه صنعتی سازی و تکنولوژی های ساخت و اجرای سیستم های ساختمانی، تشکیل جلسات تخصصی و مستمر برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در پروژه ها در دستور کار قرار بگیرد.

در این جلسه در خصوص روش های صنعتی سازی و فناوری های نوین در صنعت ساختمان بحث و تبادل نظر شد. از جمله مواردی که مورد تبادل نظر قرار گرفت می توان به  سیستم ساختمان های ساخته شده سه بعدی، سیستم ساختمانی پیش ساخته سریع الحداث، سیستم دیوار باربر بتن مسلح با قاب های عایق ماندگار، سیستم قاب ساختمانی ساده بتن آرمه پیش ساخته و دیوار برشی بتنی درجا و سقف های پیش ساخته، سیستم ساختمانی نیمه پیش ساخته بتنی متشکل از پانل های دیوار دو لایه و سقف و بتن درجا، سیستم ساختمانی پیش ساخته با صفحات منفرد ساندویچی بابتن پاششی، سیستم بتن مسلح با قالب عایق ماندگارپلیمری، سیستم بتن مسلح کاملاپیش ساخته، سیستم ساختمانی متشکل از پانل های ساندویچی بتن سبک، سیستم قاب خمشی مختلط بتنی – فولادی تیرپیوسته ، سیستم اسکلت فولادی پیش ساخته با اتصالات پیچ و مهره و سیستم لارج پنل پیش ساخته که دارای تاییدیه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هستند، اشاره کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.