| کد خبر: 265913 |

طرح طبیعت گردی آشوراده با مدل مشارکت عمومی - خصوصی عملیاتی می شود

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست گفت: طرح طبیعت گردی آشوراده با هدف مدیریت پناهگاه حیات وحش میانکاله در پهنه تفرج و با مدل مشارکت عمومی - خصوصی برای اولین بار در استان گلستان عملیاتی می شود.

تین نیوز

سجاد انجم شعاع با اشاره به اینکه این مدل مدیریت می تواند نمونه موفقی از مدیریت مناطق تحت حفاظت با مشارکت مردم و بخش خصوصی باشد، اظهار داشت: این ابتکار عمل و دستور صریح ریاست محترم جمهور بود که در آن به اجرای طرح طبیعت گردی آشورداه با رعایت قوانین و مقررات و الزامات زیست محیطی تاکید شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، انجم شعاع افزود: تسهیل دسترسی به جزیره آشوراده، تعیین مستثنیات آشوراده، بازنگری طرح هادی روستای آشوراده با هدف توسعه طبیعتگردی از جمله اقداماتی است که در این منطقه و با اخذ مصوبه کمیته ملی طبیعتگردی انجام گرفته است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با اشاره به اینکه این طرح به تایید شورای عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، تاکید کرد: این طرح همچنین مصوبه شورای اقتصاد را نیز دارد و تشریفات قانونی انتخاب سرمایه گذار و همچنین صدور موافقات های اصولی توسط دستگاه در این طرح انجام گرفته است.

انجم شعاع تاکید کرد: این طرح نقشه های اجرایی و مدل سرمایه گذاری دارد و در این راستا شرکت پروژه طبیعتگردی آشوراده توسط صندوق و سرمایه گذار تاسیس و مراحل قانونی آن انجام یافته است.

او گفت: مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ نیز برای این پروژه اخذ شده و در مرحله عقد قرارداد با شرکت مذکور قرار داریم که این امر در سفر ریاست محترم جمهور محقق خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.