| کد خبر: 263218 |

مصوبه مهم کمیسیون تلفیق درباره اختصاص درآمدهای نفتی به صنعت ریلی

تقویت و توسعه صنعت ریلی باعث تقویت اقتصاد، تجارت و اشتغال و کاهش هزینه های کشور در تمامی بخش ها می شود.

تین نیوز

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با اشاره به اهمیت توسعه صنعت ریلی کشور گفت: تقویت زیرساخت های ریلی باعث کاهش هزینه های کشور در بخش حمل و نقل و انرژی می شود که با توجه به اهمیت این موضوع کمیسیون تلفیق مصوبه ای در این زمینه داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر اختصاص یک درصد از درآمدهای نفتی به صنعت ریلی گفت: کریدور ریلی ایران دارای جایگاه مهمی برای همسایگانش است که علت آن به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک ایران بر می گردد.

وی با اشاره به عضویت ایران در شانگهای و بریکس و اهمیت کریدورهای ایران گفت: با توجه به کمتر بودن هزینه کریدور ریلی نسبت به کریدور زمینی، کمیسیون تلفیق در مصوبه ای یک درصد از منابع نفتی را برای توسعه صنعت ریلی اختصاص داد چون تقویت زیرساخت های ریلی باعث کاهش هزینه های کشور در بخش حمل و نقل و انرژی می شود. طبیعتا با ایجاد این زیر ساخت ها می توان این کریدور را تقویت کرد.

به گفته سنگدوینی، تقویت و توسعه صنعت ریلی باعث تقویت اقتصاد، تجارت و اشتغال و کاهش هزینه های کشور در تمامی بخش ها می شود.

این عضو کمیسیون تلفیق توسعه روابط کشورهای مختلف با ایران را منجر به تقویت صنعت ریلی کشور دانست و گفت: در قانون برنامه ششم توسعه احکامی برای توسعه صنعت ریلی آمده بود که اجرایی نشد حال اینکه باید با حذف بروکراسی اداری نسبت به سرمایه گذاری در این بخش اقدام کرده تا بتوان حرفی برای گفتن در حوزه حمل و نقل ریلی داشته باشیم؛ انتظار می رود بعد از تصویب این موضوع در صحن علنی دولت هر چه سریعتر نسبت به تدوین آیین نامه آن اقدام کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    انشالله این مورد مثل برنامه ششم نشه