| کد خبر: 262584 |

کریدورهای جدید ریلی راه اندازی می شود

اگر روزی گفتند که ایران از برخی از کریدورها حذف شده و برخی از کریدورها را دست دادیم این را هم باید بگویند، ضمن اینکه در حال بازگرداندن کریدورهای از دست رفته هستیم.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال راه اندازی کریدورهای جدید هم هستیم که مصداق آن کریدور ریلی از شمال روسیه تا بندرعباس به طول 4 هزار و 800 مسیر ریلی است که برای اولین بار، از این مسیر تمام ریلی بار ترانزیت شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه آهن درباره میزان ترانزیت ریلی به/ از روسیه در مدت زمان تنش و تحولات منطقه ای پس از جنگ با اوکراین و همچنین حمل غلات روسیه از طریق شبکه ریلی ایران با توجه به لغو کریدور غلات دریای روسیه اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی، جابه جایی بار و انتخاب مسیر توسط  فورواردرهای بین المللی انجام می شود و صاحب بار در هر کشوری که باشد که جابه جایی بار را به فورواردر بین المللی که صاحب واگن و صاحب کشتی هستند، واگذار می کند در ترانزیت ریلی از مسیر ایران هم همین موضوع جاری است.    

وی ادامه داد: باید توجه داشت که با روسیه از دو سال گذشته به قبل بین ایران و روسیه هیچ ارتباط ریلی وجود نداشت و در این مدت تمام محصولات قابل ترانزیت را تک به تک برای حمل ریلی از مسیر ایران هدف گذاری کردیم و توانستیم حمل و ترانزیت ریلی کود پتاس و ذغال سنگ را انجام دهیم و ترانزیت محصولات و کالای اساسی هم در دستور کار قرار دارد اما برای اینکه بتوانیم یک مسیر و کریدور ریلی ایجاد کنیم که نیاز به تعاملات تعرفه ای داریم و باید تعاملات تعرفه ای بین کشورهای مسیر ترانزیتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای راه اندازی مسیر جدید ریلی، این تعاملات باید بین راه آهن های کشور های مسیر و فورواردرهای بین المللی باشد چراکه واگن های مناسب حمل بار یک کالا با کالای دیگر متفاوت است. موضوع مهم این است که اگر برای یک مسیر ترانزیتی و حمل باری با  کشور روسیه توافق می کنیم باید همان توافق و تعاملات و مذاکره رابا قزاقستان و ترکمنستان هم انجام دهیم.  

صالحی افزود: اخیرا یکی از موضوعات مورد توافق عبور کالاهای اساسی است که برای عبور این کالا با قزاقستان و ترکمنستان در حال مذاکره هستیم که بتوانیم تعرفه فی مابین مورد توافق را تعیین و اعلام کنیم.

وی از راه اندازی یک مسیر جدید ترانزیتی ریلی خبر داد و گفت: در یک سال اخیر بیش از 800 واگن کود پتاس از مسیر تمام ریلی از شمال روسیه از مسیر ریلی ایران ترانزیت شد و این کالا در یک مسیر تمام ریلی در مسافت 1610 کیلومتر از سرخس تا بندرعباس عبور داده شد و هر چند این میزان تردد، شروعی برای آغاز به کار مسیر ترانزیت ریلی جدید بوده اما این میزان عبور بار  در حال افزایش است.       

مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد: اگر روزی گفتند که ایران از برخی از کریدورها حذف شده و برخی از کریدورها را دست دادیم  این را هم باید بگویند، ضمن اینکه در حال بازگرداندن کریدورهای از دست رفته هستیم. در حال راه اندازی کریدورهای جدید هم هستیم که مصداق آن کریدور ریلی از شمال روسیه تا بندر عباس به طول 4 هزار و 800 مسیر ریلی است که برای اولین بار، از این مسیر تمام ریلی بار ترانزیت شد.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    شما همین راه آهن چابهار - زاهدان رو تموم کنید کوریدور جدید پیش کش