| کد خبر: 260655 |

به بخش خصوصی ریلی زور می گوییم؛

تاکید رئیس کمیته حمل و نقل ریلی مجلس بر ضعف مدیریتی در شرکت راه‌ آهن

معتقدم در بخش حمل و نقل ریلی به بخش خصوصی زور می گوییم و تمام شرکت های بخش خصوصی در بخش زیادی به شدت ناراضی هستند.

تین نیوز

رئیس کمیته حمل و نقل ریلی مجلس بر ضعف مدیریتی در شرکت راه آهن تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، احمد دنیا مالی در گفت و گویی که هفته گذشته با ایلنا انجام داد با اشاره به ضعف مدیریتی در شرکت راه آهن گفت: راه آهن یک شرکت مستقل است و وزیر راه و شهرسازی دخالتی در اجزای کار آن ندارد .

او افزود: راه آهن مجموعه بسیار بزرگی است و شرکت های زیادی دارد و باید خود مدیرعامل راه آهن برای این موضوع و مشکل تدبیری داشته باشد.

وی عنوان کرد: البته مجلس به طور مداوم با بخش خصوصی و شرکت های تولید کننده و تامین ناوگان در جلسه و مذاکرات است تا به راهکارهایی برای کاهش فشار مشکلات و رفع آنها برسد.

رئیس کمیته حمل و نقل ریلی مجلس اظهار داشت: اخیرا صنعت فولاد به دلیل حمل بار از طریق حمل و نقل ریلی  بر روی خرید لکوموتیو سرمایه گذاری کرده است اما در نهایت به دلیل اینکه تقاضا برای حمل و نقل ریلی زیاد است با کسری شدید در بحث ناوگان مواجه هستیم.

 دنیامالی، درباره وضعیت ناوگان راه آهن در بخش واگن و لکوموتیو اظهار داشت: بحث ما با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره تعداد زیادی از شرکت های خصوصی یا شرکت هایی با مجموعه های غیر دولتی درحال فعالیت هستند، این است که وقتی قیمت بلیت را مشمول قیمت گذاری می کنید باید مابه التفاوت را هم پرداخت کنید وگرنه این شرکت ها دچار مشکل خواهند شد. 

وی ادامه داد: وقتی قیمت تمام شده بخش خصوصی پرداخت نشود و مابه التفاوت را ندهند، بخش خصوصی هم امکان سرمایه گذاری را نخواهند داشت و وضعیت ناوگان به این سرنوشت دچار می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات بخش خصوصی این است که هیچ انگیزه ای برای توسعه ناوگان و خرید واگن های جدید و لکوموتیو را ندارد، گفت:  تا زمانیکه این رویه را اصلاح نکنیم، وضعیت همین است.

وی تاکید کرد: معتقدم در بخش حمل و نقل ریلی به بخش خصوصی زور می گوییم و تمام شرکت های بخش خصوصی در بخش زیادی به شدت ناراضی هستند.

دنیا مالی گفت: این شرکت ها در بخش ریلی سرمایه گذاری کردند و باید بازگشت سرمایه داشته باشند و قیمت های دستوری تنها زمانی عملیاتی می شود که مابه التفاوت هزینه ها به شرکت ها پرداخت شود که متاسفانه این اتفاق نمی افتد. 

دنیامالی افزود: اعتقاد دارم درباره بحث قیمت گذاری در این حوزه باید هر چه سریع تر تصمیم گیری کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرتضی جعفری 3 21

    بهتره ایشون توضیح بدن تو دوره نمایندگی چکار کردن آقای دنیا مالی شما خودت در مورد عملکرد گذشته ت خیلی باید توضیح بدی

    • بازنشسته راه آهن 18 2

      باسلام
      به نظر می رسد شما یا اصلا ایشان را نمی شناسید ویا مغرض هستید اگر در زمانی که ایشان در راه آهن حضور داشتند در راه آهن بودید هیچ وقت اینگونه به مرد حمله نمی کردید آقای دنیامالی از مدیران فرهیخته با سواد و متعهد کشور هستند که در حال حاضر بی مثال هستند ای کاش یاد بگیریم به بزرگان کشور احترام بگذاریم و برای منافع شخصی زحمتکشان کشور را زیر سوال نبریم

    • ناشناس 6 12

      بازنشسته راه آهن بهتره ببندی گاله رو من دنیا مالی رو از خودش بهتر میشناسم از اون موقع که تو لشکر ده سیدالشهداء بود اینها سال آخر نمایندگی تازه زبون باز می کنن اون موقع که معاون راه آهن بود هم جواب نداد

    • بازنشسته راه آهن 9 0

      با سلام
      آقای ناشناسی که نظر داده اید البته که غرض ورزی شاخ و دم ندارد شما که به نظر از عوامل مدیر عامل محترم فعلی راه اهن هستیدو با ادبیات ایشان هم پاسخگو هستید ای کاش به احترام همان خدمت در لشگر سید الشهدا که اشاره کردیدادبیات خود را اصلاح کنید و در مورد زحمتکشانی چون احمد دنیامالی که عمر خود را صرف آبادانی کشور کرده است اینگونه قضاوت نکنید ضمنا ایشان دو سال است که به عملکرد راه آهن انتقاد دارند اما اینکه در سال آخر انتقاد ایشان توسط سایت تین بازنشر می شود ، مقصر دکتر دنیا مالی نیستند
      خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند انشالله

    • ناشناس 8 8

      اتفاقا من از عوامل پورسیداقایی هستم در جریان باش

    • بازنشسته راه آهن 8 3

      جناب ناشناس ،دکتر پورسید آقایی را خوب میشناسم ایشان هرچه باشند عوامل بی ادبی چون شما را دور و بر خود ندارند شما از عوامل صالحی هستید برای تخریب پور سید آقایی و دیگران متاسفم برای کشور که به واسطه امثال شما ها اخلاق هم در این کشور در حال نابودی است.

    • ناشناس 6 1

      حشمتی تی قوربان تی بابام بسر بابا این این نیوز رو بی خیال شو برو دورتر برا اخرتت کار کن

  • همکار 2 15

    جناب آقای وکیل محترم. البته که راه آهن زور میگه ولی این زورگوئی بخشی از حاکمیت هست به بخش دیگه نه به بخش خصوصی. آیا مطمئن هستید که این شرکت ها واقعا خصوصی هستند؟ مزید اطلاعتون شرکتهای حمل و نقلی ریلی بجز معدودی متعلق به صندوق راه آهن ، شستا، بنیادها، نهادهای نظامی و انتظامی، فولادی(مبارکه و فولاد خوزستان)، معدنی(گل گهر)، وزارتخانه ها (نیرو)، شرکت های دولتی(کشتیرانی) و خودروسازان و بانک ها و غیره هستند. این حامیان محترم خودشون ضرر شرکت ها ی ریلی رو بدوش میکشند. بخش خصوص واقعی یک ریال هم در ریلی سرمایه گذاری نمیکنه. بخش خصوص مگه دیوانه ست که با یک شرکت متعلق به صندوق راه آهن رقابت بکنه؟