| کد خبر: 143201 |

حسین پور بیگلری در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت:

تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی فعال هستند

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی صنعت با بیان اینکه آقای شریعتمداری هیچ برنامه ای برای توسعه صنعتی کشور ندارد، گفت: تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی در کشور فعال هستند.

تین نیوز

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی صنعت با بیان اینکه آقای شریعتمداری هیچ برنامه ای برای توسعه صنعتی کشور ندارد، گفت: تنها ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی در کشور فعال هستند.

 شهباز حسن پور بیگلری نماینده سیرجان و بردسیر در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در چهارمین روز بررسی رای اعتماد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم بیان کرد: مخالفت من با وزیر پیشنهادی نه از سر جناح بازی بلکه به دلیل محقق شدن مجلس پرسشگر و دولت پاسخگو است و همچنین بر حسب وظایف نمایندگی که باید یک نماینده صدای رسای ملت باشد، با وزیر پیشنهادی مخالفت می کنم.

وی گفت: ضمن احترام به شخصیت آقای شریعتمداری مخالفت بنده با برنامه های ارائه شده از طرف شماست. همانطور که می دانید قرار است در سال ۱۴۰۴ ایران به اوج قله موفقیت و ترقی برسد و ما در منطقه دارای رتبه اول در زمینه های مختلف باشیم اما آیا با برنامه ای که شما ارائه کردید چنین چیزی محقق می شود؟

حسن پور تصریح کرد: در برنامه ارائه شده شما به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره ای نشده است و ما باید برای تحقق مساله اقتصاد مقاومتی با تمام قوا در راستای اجرای بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص قدم های جدی برداریم.   اولین مجموعه ای که باید به میدان بیاید و تیم اقتصادی دولت را در این رابطه هماهنگ کند وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نماینده سیرجان و بردسیر اظهار کرد: امروز ما در بازار مشکلات بسیاری داریم، مغازه های بسیاری تعطیل شده است، برنامه شما برای این مغازه های تعطیل شده چیست؟ عده ای می گویند برنامه شما واردات محور است اما امروز مشکل ما واردات نیست بلکه صادرات است. برنامه شما برای افزایش صادرات و نقدینگی کشور چیست؟

حسن پور گفت: تا به امروز یارانه تولید یک ریال هم پرداخت نشده که جای بسی تاسف دارد. ما وزیری را می خواهیم که به فکر تولید کنندگان مظلوم باشد. امروز بدترین شرایط را در بحث اصناف داریم. چه در بحث تولیدی و چه در بحث توزیعی و  امیدوارم که وزیر پیشنهادی به طور شفاف در برنامه های خود به این مساله و راهکارهای آن اشاره کند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی ما امروز بحث معدن است و در بحث معدن هم مساله محیط زیست را باید بیش از پیش مورد توجه قرار بدهیم و من معتقدم در بحث معدن با سه چالش اساسی مواجه هستیم که اولین آن این است که معادن بزرگ در اختیار دولت است و آن کسی که هیچ جایگاهی در بحث معدن ندارد مردم هستند. امروز ۲۰۰ معدن تعطیل شده در کشور داریم، آیا برای بحث این ۲۰۰ معدن برنامه ای وجود دارد؟

حسن پور تصریح کرد: پس از سه روز برنامه پیشنهادی شما موارد مشخص و جزیی در خصوص مشکلات موجود در حوزه وزارتخانه شما ندیدم چرا که بیشتر برنامه شما کلی گویی است و امروز باید ما بیشتر به جزییات بپردازیم نه کلیات.

وی با بیان اینکه در خصوص رایزن های اقتصادی هیچ مورد مشخص و به خصوصی در برنامه شما به چشم نمی خورد، بیان کرد: در خصوص رایزن های انتخاب شده اقتصادی شما خودتان به خوبی می دانید آنها یا بر اساس روابطی که دارند انتخاب می شوند و یا نهایتا می گویند که زبان خارجی آنها خوب است. در صورتی که رایزن اقتصادی باید به اتاق اصناف و اتاق بازرگانی ایران سپرده شود.

نماینده سیرجان افزود: حمایت از بخش خصوصی با حرف و شعار پیش نمی رود و همانگونه که آقایان علوی و ظریف به خوبی به این مساله اشاره کردند باید نسبت به این مساله بیش از پیش توجه داشته باشیم و در عمل آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

حسن پور تاکید کرد: مساله آب یکی دیگر از مسائل مهمی است که باید در اقتصاد کشور به آن توجه کنیم، جای موضوع آب در برنامه ارائه شده آقای وزیر کجاست؟ برای بحث گرانی در بازار و تنظیم قیمت ها چه چاره ای در برنامه پیشنهادی خود اندیشیده اید؟

وی ادامه داد: مساله دیگری که این وزارتخانه با آن رو به رو است مساله بانک هاست که باید یک هماهنگی و انسجام بین بانک مرکزی، وزارت کار، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی در دولت باشد. بحث شهرک های صنعتی هم که کمتر از ۲۰ درصد آنها در حال فعالیت هستند از دیگر مشکلاتی است که در حوزه وزارتخانه آقای شریعتمداری مطرح است.

وی گفت: آیا وقت آن نرسیده است برای یک بار هم که شده بگوییم زمینی را به صورت رایگان در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهیم؟ تمام این مشکلاتی که گفتم هیچ کدام در راستای افزایش و حمایت از بحث تولید قرار ندارد و امیدوارم که وزیر پیشنهادی بتواند از پس رفع این مشکلات برآید.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.