| کد خبر: 260153 |

احداث خط ۴ مترو شیراز مصوب شد

شهردار شیراز گفت: لایحه شهرداری این کلان شهر مبنی بر پیشنهاد احداث و توسعه خط ۴ مترو شیراز به تصویب رسید و همزمان با سفر آتی ریاست جمهوری به استان فارس درباره آن تصمیم گیری می شود.

تین نیوز

شهردار شیراز گفت: لایحه شهرداری این کلان شهر مبنی بر پیشنهاد احداث و توسعه خط ۴ مترو شیراز به تصویب رسید و همزمان با سفر آتی ریاست جمهوری به استان فارس درباره آن تصمیم گیری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدحسن اسدی روز دوشنبه در این باره افزود: به منظور دسترسی به نقاط مرکزی شهر و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) لایحه احداث و توسعه خط ۴ مترو با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در محل حرم مطهر شاهچراغ(ع) بررسی شد.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

◄ مهمترین تهدیدها و فرصت های صنعت ریلی چیست؟

◄ آیا ایران به چهار راه تجاری بریکس تبدیل خواهد شد؟

وی ادامه داد: در این خصوص مقرر شد خط ۴ مترو از خیابان رازی در بولوار مدرس به سمت میدان دفاع مقدس و از این مسیر به سمت سه مقصد بلوار سیبویه، چهارراه گمرک، خیابان نادر و بلوار استقلال تحت عنوان فاز یک خط ۴ مترو پیشنهاد شود.

او خاطرنشان کرد: برآورد تقریبی این پروژه ۹۰ هزار میلیارد ریال است که در قدم بعدی پروژه شهرداری برابر ضوابط و مقررات آیین نامه مالی باید انتخاب پیمانکار را در دستور کار قرار دهد.

شهردار کلان شهر شیراز اضافه کرد: این لایحه یک تبصره دارد که در این راستا شورا باید این اجازه را به شهرداری بدهد که از منابع داخلی خود در محل ایستگاه رازی که توقفگاه و ورودی دستگاه تی بی ام(حفاری) به مبلغ هشت هزار میلیارد ریال است، اقدام کند.

اسدی در ادامه گفت: سفر قریب الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز و تأکید استاندار و نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تسریع در موافقت با این طرح پیشنهادی است.

وی اظهار کرد: این منطقه از شهر نیاز به یک ابتکار و تصمیم برای توسعه خط مترو دارد و با توجه به اینکه مطالعات اولیه شهرداری برای خط ۴ پیش بینی شده است، این خط یکی از خطوطی است که اجرای آن به عنوان یک ضرورت و در جهت رفع نیاز شهروندان در حوزه حمل ونقل ریلی پیشنهادشده است.

به گفته شهردار شیراز لایحه ساخت خط چهار مترو این شهر با رأی ۱۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسیده که در ماده واحده آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به عقد قرارداد و اجرای تونل آنتنی جهت اتصال خط یک متروی شیراز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی و تجاری برابر ضوابط و مقررات جاری و عمومی و آئین نامه مالی و معاملات شهرداری به مبلغ تقریبی هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اقدام کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    ارجح تر از خط ۴ومتروی شیراز احداث متروی حومه از مرودشت شهر صدرا کوار به شیراز است تا از مهاجرت بی رویه ساکنین این شهرها به شبراز جلوگیری کنه هم از ورود هزاران خودرو به شهر جلوگیری کنه