| کد خبر: 257645 |

◄ خط 4 مترو شیراز و 3 نکته مهم که درباره آن باید بدانید

اهالی شیراز که اخبار مرتبط با خطوط مترو این شهر را با جدیت و حساسیت دنبال می کنند شاید ندانند خط 4 مترو شیراز در آستانه حذف قرار داشته و با مساعدت شهرداری این حذف این خط جلوگیری شده است.

تین نیوز

اهالی شیراز که اخبار مرتبط با خطوط مترو این شهر را با جدیت و حساسیت دنبال می کنند شاید ندانند خط 4 مترو شیراز در آستانه حذف قرار داشته و با مساعدت شهرداری این حذف این خط جلوگیری شده است.

به گزارش تین نیوز، شهر شیراز به گسترش خطوط مترو نیازمند است و شهروندان شیرازی که یک دهه قبل اثر چندانی از ترافیک حس نمی کردند این روزها از ترافیک رو به تراکم این شهر رنج می برند.

راهکار اساسی برای رهایی از این ترافیک توسعه مترو در شهر شیراز است و شیرازی ها نیز نشان داده اند که از سفرهای درون شهری با این وسیله حمل و نقل عمومی به شدت استقبال می کنند.

خط 4 مترو شیراز یکی از خطوطی است که می تواند با برخی تغییرات و توسعه ها به رفع ترافیک در محدوده حرم شاهچراغ کمک شایان توجهی کند و رفت و آمد شهروندان و گردشگران را به این محدوده تسهیل نماید.

در ادامه 3 نکته مهم درباره این خط مترو شیراز را می خوانید:

1. خط 4 مترو شیراز در خطر حذف قرار داشت

در مورد گسترش خطوط مترو در شهر مرکز استان فارس از ابتدای طرح این موضوع مخالفت هایی وجود داشت و برخی مسئولان روی خوشی به توسعه مترو در این شهر نشان نمی دادند. این چالش ها تا جایی بود که نهایتا وقتی طرح نهایی مترو شیراز به تصویب رسید دو خط از خطوط شش گانه آن مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک را کسب نکرده بود و این دو خط حذف شد. خط 4 نیز جزو خطوطی بود که مخالفانی در این شورا داشت اما نهایتا با تلاش و ایستادگی شهرداری شیراز این خط حذف نشد.

2. احداث خط 4 در انتظار تصویب ضابطه 777

مدیرعامل مترو شیراز به تازه گی گفته است این خط هنوز مصوبه ۷۷۷ را ندارد. سوال این است که این مصوبه چیست و چه اهمیتی دارد. مصوبه مذکور نوعی ضابطه است که توسط سازمان برنامه و بودجه به تصویب می رسد و بر تامین بودجه خطوط ریلی شهری را بر اساس مطالعات طرح تفصیلی و امکان سنجی امکان پذیر می کند. در صورت تصویب ضابطه 777 در سازمان برنامه و بودجه عملیات احداث این خط روی ریل خواهد افتاد.

3.  امیدواری به حل مشکل خط 4 با سفر دوم رئیسی به شیراز

سفرهای استانی رئیس جمهور معمولا با گشایش هایی در طرح های عمرانی استان ها همراه است. انتظار می رود در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، خط 4 مترو شیراز نیز مورد عنایت قرار گیرد و این خط با دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات طرح های استانی تامین اعتبار شود.

شایان ذکر است خط چهارم مترو کلانشهر شیراز به طول حدود ۱۷ کیلومتر از پل احسان آغاز شده و در انتها به بلوار مدرس ختم خواهد شد. علاوه بر این احداث و توسعه خطوط مترو در شیراز از سال 1382 کلید خورده است و با توجه به زمان طولانی شروع عملیات و با مقایسه این زمان با پیشرفت این طرح، شاهد کندی توسعه این خطوط هستیم که برای شهروندان شیرازی ناخوشایند است.

 

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 0 0

    باسلام و خدا قوت خدمت شهرداری شیراز... خط چهار بسیار بااهمیت بوده و منطقه غرب شیراز شامل میدان معلم،بلوار پاسداران،اسنقلال، مشیر... که جمعیت قابل توجهی دارد و بار سنگینی در ترافیک شهر رو بر دوش می‌کشد...امید است هرچه زودتر ان شاءالله عملیات اجرایی آن آغاز شود... سپاس از همت بلندتان

  • کاظم 0 0

    درود بر شهردار که به فکر همه احاد شهر شیراز مخصوص اهالی صدرا میباشد

  • ناشناس 0 1

    میخوام‌ هیچوقت کارتان‌ نشود/پاینَش شهری چه گناهی کرده)اختلاف‌طبقاتی‌بیداد می کند/شما در طبقه‌مرفه هستید‌ لعنت‌ بر‌شما