| کد خبر: 186874 |

◄ چند نکته در دو ساعته کردن حضور در مترو

گاهی قطارها به حدی شلوغ هستند که امکان سوارشدن وجود ندارد و باید منتظر قطار بعدی بود. این موضوع خود دلیلی بر طولانی شدن مدت سفر در حمل‌ونقل زیرزمینی است.

تین نیوز

یک تحلیل‌گر حوزه حمل‌ونقل تعیین قیمت بلیت بر مبنای حضور دو ساعته در مترو را چندان کارشناسی ندانست و گفت: طول مسیر برخی سفرها بیش از دو ساعت طول می‌کشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سعید مجیدی‌پرست با اشاره به این نکته که چگونه مشخص شده که طولانی‌ترین سفر با مترو ۲ ساعت است، اظهار داشت: چنان‌چه شخصی از ایستگاه گلشهر سوار قطار شود و در ایستگاهی مانند قائم یا آزادگان و یا فرهنگسرا پیاده شود، بیش‌تر از ۲ساعت در مترو خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که باید به این موضوع توجه شود که ملاک ساعت ورود، ساعت بلیت‌زنی است و که ممکن است مسافر در ایستگاه های خط 5 گاهی تا 20 دقیقه منتظر ورود قطار باشد، تصریح کرد: گاهی قطارها به حدی شلوغ هستند که امکان سوارشدن وجود ندارد و باید منتظر قطار بعدی بود. این موضوع خود دلیلی بر طولانی شدن مدت سفر در حمل‌ونقل زیرزمینی است.

 مجیدی‌پرست تاکید کرد: در این روش در صورتی که تاخیری در حرکت قطارها اتفاق بیفتد و زمان حضور مسافران به بیش از دو ساعت افزایش پیدا کند. مسافران به جای دریافت خسارت، باید هزینه بیش‌تری پرداخت کنند. این در حالی است قصوری متوجه مسافر در طولانی شدن سفر نیست.

به گفته وی، نحوه کنترل تجاوز از زمان 2 ساعته، برای بلیت‌های تک سفره امکان پذیر نیست و این امر تمایل به استفاده از این نوع بلیت‌ها را که مغایر افزایش رفاه شهروندان و توسعه دولت الکترونیک است، به همراه خواهد داشت.

تحلیل‌گر حوزه حمل‌ونقل به این نکته نیز اشاره کرد که، این‌گونه به نظر می‌رسد که اصلی‌ترین هدف  این طرح، افزایش هزینه برای حضور دستفروشان در ایستگاه‌های مترو  است. چرا که دیگر افراد عادی تمایلی به افزایش زمان حضور در فضای مترو ندارند، در صورتی که مترو تهران چنین هدفی دارد، باید در مبادی ورودی از حضور آن‌ها در مترو جلوگیری کند و کنترل تمامی مسافران کار چندان آسان و پسندیده‌ای نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    واقعا این طرح محدودیت هیچ هدفی رو دنبال نمی کنه