| کد خبر: 259025 |

بازسازی کمربندی جنوبی بابل روی میز وزیر راه

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست مسئله ایمن سازی و زیرسازی کمربندی جنوبی بابل با مهرداد بذرپاش در میان گذاشته شد و وی هم در رفع این مشکلات قول مساعد داد.

تین نیوز

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست مسئله ایمن سازی و زیرسازی کمربندی جنوبی بابل با مهرداد بذرپاش در میان گذاشته شد و وی هم در رفع این مشکلات قول مساعد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کمربندی جنوبی بابل طرحی که در سال ۱۳۸۵ به مساحت ۱۶.۵ کیلومتر مربع آغاز شده بود، پس از سالیان سال سردرگمی مردم استان و ماندن مسافران در ترافیک سنگین شهرستان بابل، در نهایت در فروردین ۹۶ به بهره برداری رسید تا بارترافیک را کاهش دهد و مردمی که قصد دارند از بابل به قائمشهر و ساری و دیگر مناطق کشور بروند دیگر با این حجم از ترافیک شهر بابل مواجه نشوند و از راه جایگزین کمربندی که به طور تقریبی در شهر وجود دارد، عبور کنند.

هزینه ساخت این کمربندی ۱۱۲۰ میلیارد ریال بود و تکمیل آن در این سال ها از مهم ترین دغدغه های مردم منطقه به حساب می آمد. برای این کمربندی ۶ زیرگذر و سه رو گذر به طول ۱۰۰ متر ساخته شده است.

اگرچه تا قبل از بهره برداری کمربندی جنوبی بابل، وضعیت ترافیکی این شهر بسیار نامناسب بود و تردد خودروهای سنگین و سواری هایی که قصد عبور از بابل به سمت شرق یا غرب مازندران را داشتند، ترافیک سنگینی را به این شهر تحمیل می کرد، اما با بهره برداری از کمربندی جنوبی بابل که بیش از ۱۳ سال ساخت آن طول کشید، از بار ترافیکی بابل کاسته شده است؛ با این همه، این کمربندی که اکنون محل تردد خودروهای سنگین و سبک است، هنوز مشکلات متعددی دارد که رفع نشده است. در واقع بهره برداری زودهنگام و از سر ناچاری کمربندی سبب شده که ضعف های آن برطرف نشود.

طوری که رانندگان عبوری گلایه های زیادی از ضعف های زیرساختی کمربندی ۱۶.۵ کیلومتری دارند و خواستار تعبیه سیستم روشنایی، علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی مناسب، دوربرگردان های استاندارد در مسیر، مناسب بودن راه دسترسی برای زمین های کشاورزی و مسیرهای محلی و ایجاد تقاطع های غیر همسطح هستند.

به همین منظور علی کریمی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر خود با مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی این مشکلات را مبسوط بیان کرد و وزیر هم نسبت به رفع این مشکلات قول مساعد داده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ایمن سازی و زیرسازی و همچنین روشنایی کمربندی جنوبی بابل از مطالبات به حق مردم منطقه و حتی مسافران است که با مهرداد بذرپاش مطرح کردم.

کریمی ادامه داد: در این نشست همچنین تاکید شد که مسیرهای تعریض شده چندگانه بابل مانند جاده سپاه دانش، کیاکلا و کنارگذر بابل به آمل ایمن سازی شود.

وی خواستار بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی قدیمی شد و گفت: از وزیر راه خواسته شد تا راه های روستایی بهسازی و آسفالت شود که بذرپاش قول داد این موارد با اولویت در سال جاری اجرا می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.