| کد خبر: 262710 |

در شهریور ماه امسال صورت گرفت :

◄ کاهش 56 درصدی تلفات جاده ای ، در سطح راههای استان قم

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی شهریور ماه امسال میزان حوادث منجر به فوت در سطح محورهای جاده ای استان قم ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، 56 درصد کاهش داشته است .

تین نیوز

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم عنوان کرد : طی شهریور ماه امسال میزان حوادث منجر به فوت در سطح محورهای جاده ای استان قم ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، 56 درصد کاهش داشته است .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ، محمد پورتیموری ، سرپرست این اداره کل ، از کاهش 56 درصدی حوادث منجر به فوت ، در سطح راه های استان ، طی شهریور ماه سال جاری خبر داد .

وی در تکمیل خبر فوق افزود : طی شهریور ماه امسال (در مقایسه با مدت مشابه سال 1401) ،  شاهد کاهش 56 درصدی حوادث منجر به فوت و کاهش 37 درصدی تصادفات منجر به جرح ، در طول راه های استان قم بوده ایم.

پور تیموری یادآور شد : کاهش چشمگیر حوادث منجر به فوت و جرح در سطح راه های استان ، از این نظر حائز اهمیت است که در شهریور ماه و افزایش چشمگیر سفرها ، شاهد این امر بوده ایم .

وی توضیح داد : به دلیل ترافیک سفرهای ایام پایانی تابستان که غالباً شاهد پیک حوادث جاده ای در این ماه هستیم ، کاهش این درصد حوادث منجر به فوت و جرح ، حاصل مجموعه اقداماتی است که توسط خادمان عرصه جاده صورت گرفته و ارزشمند و قابل تقدیر است .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم در بخش دیگری از اظهارات خود به عوامل اصلی در وقوع حوادث جاده ای اشاره و تصریح کرد : با توجه به کارشناسی های دقیق به عمل آمده که حاصل ساعت ها بررسی میدانی و پایش سامانه های نظارت جاده ای است ، غالب حوادث  به وقوع پیوسته به دلیل خطای انسانی بوده است .

محمد پور تیموری تاکید کرد : جهت برخورد و رفع هرپدیده که موجب بروز وقایعی گاها اسف بار می شود ، باید صریح و بدون ملاحظه ، موارد موضوعه بررسی و جمع بندی نهایی بدون دخالت عوامل تاثیر گذار غیر مرتبط صورت گیرد .

وی اضافه کرد : بررسی بازه زمانی پیک تصادفات متعلق به ساعات بین طلوع وزوال آفتاب ( سحرگاهان و مغرب) و عامل اصلی، خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه کامل به جلو است .

پورتیموری اقدامات گسترده در صیانت و ارتقا ایمنی راه ها را در زمره فعالیت های مستمر این اداره کل در حوزه راهداری جهت کاهش حوادث جاده ای برشمرد و افزود : همچنین به منظورفراهم نمودن امکان اسکان موقت رانندگان و مسافران جهت استراحت ، در دیگر حوزه های مسئولیتی این اداره کل ، ده ها مسجد ، نماز خانه و مجتمع خدماتی در طول راه ها احداث شده اند .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درتوضیحی تکمیلی اضافه کرد : از جمله اقدامات ارزنده و تاثیرگذاری که طی سنوات اخیر در طول راه های برون شهری اجرایی شده اند ، طرح راه بخشنده است که در قالب پروژه های امانی اجرا و در کاهش شدت خسارات ناشی از خطای انسانی و نقص فنی خودرو نقش مهمی دارد .

پورتیموری اصلاح شیب شیروانی ، احداث پارکینگ های اضطراری ، اجرای خاکریزهای حائل اجسام صلب و رفوژ  و ... را در زمره طرح های  راه بخشنده که به طور امانی صورت می گیرد ، دانست و خاطر نشان کرد : تعریض قوس ها و دهانه پل ها ، اجرا ورفع افتادگی شانه های راه ، حریم زنی ، حذف گاردریل ها ، شستشوی علائم و ... از دیگر اقداماتی است که به طور گسترده و درتمامی اوقات سال در طول راه های برونشهری عملیاتی می شوند .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.