| کد خبر: 259336 |

فاز 5 عماریاسر برای تسهیل زائران حرم حضرت معصومه احداث می شود

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در تکمیل، تملک و توسعه فاز ۵ عماریاسر از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان استفاده می شود.

تین نیوز

حسین زنجیرانی فراهانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ۴ مردادماه طی سخنانی، اظهار کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده فی مابین شهرداری قم و این اداره کل، تکمیل، تملک و توسعه زیرساخت های شهری و محلی و بازگشایی تعریض محور فاز پنج عماریاسر قم و احداث زیر گذر و تسهیلات عبور و مرور از محل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان و منابع مدیریت شهری در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زنجیرانی فراهانی افزود: فاز پنج عماریاسر با هدف بازآفرینی شهری بافت فرسوده مصوب و بهبود وضعیت و ارتقای محلات مجاور طرح، حدفاصل خیابان معلم تا ریل راه آهن و اصلاح عبور و مرور شهری برای زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت معصومه (س) احداث می شود.

زنجیرانی تاکید کرد: براساس این تفاهم نامه، به بخشی از پلاک هایی که در مسیر این پروژه قرار دارند و تخریب می شوند، زمین معوض از محل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان واگذار می شود.

وی تصریح کرد: پلاک های معرفی شده در محدوده طرح، از اراضی تفکیکی از محل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به عنوان معوض کارسازی می شود.

گفتنی است؛ اراضی ۴۸ هکتاری متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران و در محدوده بلوار ۱۰۰ متری امام صادق و بلوار امام علی (ع) پردیسان قم قرار دارد. این اراضی به عنوان پشتوانه احیا و ساماندهی بافت های فرسوده شهر قم به عنوان مصوبه دور اول سفر رییس جمهور به قم، به استان تفویض شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.