| کد خبر: 264984 |

وضعیت فاجعه بار آسفالت جاده زاهدان بم

آسفالت جاده اصلی زاهدان بم با وجود تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین وضعیت مناسب و استانداردی ندارد.

تین نیوز

فیلم منتشر شده از سوی یک راننده کامیون نشان می دهد آسفالت جاده اصلی زاهدان  بم با وجود تردد زیاد خودروهای سبک و سنگین وضعیت مناسب و استانداردی ندارد و استهلاک خودروها را در این مسیر افزایش داده است.

قابل ذکر است محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان با استان های دیگر کشور فاقد بزرگراه هستند که از علل عمده تصادفات و حوادث جاده ای نیز محسوب می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال حال وش

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 1 0

    خب , از این فرم جاده ها در کشور بسیار زیاده , فرسودگی راهها چیز تازه ایی نیست ,, باید دید اشکال کار کجاست و اینکه راه حل برون رفت از این وضعیت اسفبار چیست ,,, وگرنه این وضعیت , بی تردید ده ها سال و حتی چندین قرن متمادی هم ادامه خواهد داشت ,,, ده میلیون فیلم و کلیپ هم منتشر کنی , بیفایده هست ,,,, البته نه اینکه هیچ کاری برای بهبود راهها انجام نمیشه ,,, انصافا مرمت یا تعویض روکش آسفالت در خیلی از جاده ها و محورها صورت میگیره , یا در حال انجامه , ولی سرعت فرسودگی و تخریب بسیار بیشتر از کار انجام شده هست ,,,,,,, سوال اساسی اینه : چرا و چگونه هست که 80 درصد راههای مملکت اینطور زار و ویران شده یا در حال ویرانی هست ؟ ,,,,,,,,, اگر توجه کرده باشید : یکی از دلایل حرکت با نور بالا در شب , توسط اکثر رانندگان , در واقع بخاطر همین آسفالت خرابه ,,, یعنی راننده مجبوره به لحاظ اینکه داخل چاله و دست انداز نیافته , با نور بالا حرکت کنه یا حتی دست به تقویت نور چراغهای جلو بزنه ,, و از انواع روشها برای پرنور کردن اون استفاده کنه ,, فارغ از اینکه این کار تا چه حد , راننده مقابل رو اذیت کنه که در برابر ضربات کوبنده و بی امان دست انداز های مسیر بر پیکر ماشین گویا اهمیت چندانی نداره ! در حوزه ناوگان سنگین , قضیه صد چندان دشوار میشه , چون سیستم تعلیق نرم , همچون سواری رو نداره و با افتادن در این چاله چوله ها , بخش بزرگی از درآمد راننده از باب آسیب دیدگی ناوگان به تعمیرات ناشی از وجود خرابی در جاده ها اختصاص میآبد ,,, اما برای دست یافتن به پاسخ مناسب در علت خرابی جاده ها باید در وهله نخست به سراغ مسوولان این حوزه رفت و تحقیق میدانی و فیزیکی رو از همین نقطه آغاز کرد تا در ادامه به ریشه و سر منشا مشکلات رسید . ,,,,,,,, بدون داشتن یک برنامه کاملا مدون و بسیار منسجم اجرایی توسط مدیران لایق و پاک دست , با پشتوانه پولی و اختیارات قانونی و مستقل و بدون تحقیق جامع در این زمینه : خرابی جاده ها , بدون ذره ایی تردید , تا سده های متمادی و از نسلی به نسل بعد , تا دنیا دنیاست , ادامه خواهد داشت .
    عرض من تمام