◄ فیلم| چرا سیتروئن- دایان (ژیان) را نمیتوانستند چپ کنند؟
سیتروئن سال ۱۹۶۷ خودرویی ساخت که تا مدت ها به خاطر سیستم تعلیق خاصی که داشت در دنیای خودرو سازی مشهور بود.
سیتروئن سال ۱۹۶۷ خودرویی ساخت که تا مدت ها به خاطر سیستم تعلیق خاصی که داشت در دنیای خودرو سازی مشهور بود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ویکیپدیا، سیتروئن دایان پاسخ سیتروئن به مدل رنو 4CV بود که از اتاق مدرن تری نسبت به سیتروئن 2CV بهره می برد. سیتروئن دایان یا ژیان یکی از معدود سیتروئن هایی بود که طراحی بدنه آن توسط خود سیتروئن صورت نگرفت و طراحی آن به شرکت پنهار سپرده شد. هدف تولید دایان همانند 2CV ساخت خودرویی متناسب با شهرها و نیازهای خانواده و با حداقل قیمت و هزینه نگهداری بود.
جالب است بدانید که یک مهره در آن وجود دارد که با شل و سفت کردن آن (به صورت دستی) می توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد. بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق است که در موانع و دست اندازها تا این حد نرم و راحت است.
خبرهای پربازدید را بخوانید:
◄ حق بیمه رانندگان کامیون زیر ذره بین؛ 2 میلیون و 150 هزار تومان برای کدام خدمات؟
◄ آیا هشدارها توسط سازمان هواشناسی و مدیریت بحران جدی گرفته می شود؟
سیستم تعلیق این خودرو به صورت دو استوانه است که در زیر خودرو قرار دارد. در واقع این دو استوانه حکم نوعی کمک فنر را داشت که در طول خودرو قرار گرفته و هر کدام از استوانه ها به یکی از چرخ ها متصل می شود.
بخاطر استفاده از همین سیستم تعلیق، ژیان در موانع و دست اندازها تا حد زیادی نرم و راحت بود و از تکانه های شدید خودرو در جاده های ناهموار خبری نبود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.