| کد خبر: 268067 |

آغاز عملیات حفاری احداث تونل ۹ متری در خطوط مترو برای اولین بار در شیراز

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: برای اولین بار در کلان شهر شیراز عملیات اجرایی دستگاه حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز در محل ایستگاه شهرک گلستان با دستگاه تی بی ام با قطر ۹ متر با اعتباری بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

تین نیوز

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: برای اولین بار در کلان شهر شیراز عملیات اجرایی دستگاه حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز در محل ایستگاه شهرک گلستان با دستگاه تی بی ام با قطر ۹ متر با اعتباری بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا امیر یقطین امروز _چهارشنبه، هجدهم بهمن_ در آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز اظهار کرد: اجرای عملیات حفاری خط ۱ و ۲ مترو کلانشهر شیراز با تی بی ام ۶ متری که متعلق به شهرداری شیراز بود، انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اغلب کلانشهرهای کشور از دستگاه تی بی ام ۹ متری برای اجرای تونل مترو استفاده می کنند، افزود: دستگاه تی بی ام ۹ متری در مقایسه با دو تی بی ام ۶ متری حجم خاکبرداری آن ۱۲ درصد بیشتر است و سگمنت گذاری انجام شده و پوسته تونل ۹ متری ۳۳ درصد کمتر از دو تونل شش متری است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اضافه کرد: با توجه به گرانی مصالحی همچون بتن و میلگرد و عملیات ساخت سگمنت هزینه بردار است اجرای عملیات یک تونل ۹ متری با تولید سگمنت کمتر، اقتصادی تر خواهد بود.

یقطین ادامه داد: به دلیل اینکه در شهرهای سنتی عرض معابر کم است، در تونل های ۶ متری ناچار به ایجاد ۱۸ متر فاصله در تونل ها هستیم؛ این در حالی است که در تونل ۹ متری این فضا ایجاد نخواهد شد.

وی تاکید کرد: تأثیرات تونل ۹ متری بر سازه های اطراف به بافت مسکونی و تجاری کمتر خواهد بود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: برای اولین بار اجرای تونل ۹ متری در خطوط مترو کلانشهر شیراز صورت می گیرد.

یقطین در ادامه با اشاره به مشخصات خط ۳ مترو شیراز، افزود: حفاری مکانیزه این خط به طول ۱۰ کیلومتر و دارای ۸ ایستگاه است که به عنوان توسعه غربی خط ۱ نیز محسوب می شود در راستای شرقی غربی قرار گرفته است و با عبور از مسیرهای میدان میرزای شیرازی، بولوار میرزای شیرازی، میدان صنایع، بولوار دکتر حسابی به ایستگاه راه آهن شیراز می رسد.

وی اضافه کرد: با اجرای خط ۳ مترو توسعه غربی خط یک مشکل رفت و آمد ساکنین شهرک های غرب شیراز را تا حدود زیادی رفع خواهد کرد.

شیراز در مسیر تمدن سازی نقش اصلی و اساسی داشته است

در این مراسم سیدابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروز شهر شیراز در مسیری قرار دارد که زمینه ساز رضایت مندی بیشتر مردم را فراهم کرده است.

وی افزود: در مجموعه شورای اسلامی شهر شیراز در دو جمله ارتباط کاری خود را با شهرداری با عناوین نگاه بلند و کار بزرگ خلاصه کرده و آثار آن را امروز در شهر شاهد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در راستای نگاه بلند چهل ساله ای که به کلان شهر شیراز مد نظر بود، اقدامات میان مدت در قالب برنامه شیراز ۱۴۰۴ و برنامه بیست ساله و برنامه جامع سومین حرم اهل بیت (ع) و بازنگری در برنامه بیست ساله شهر مقدس شیراز در دستور کار است.

حسینی ادامه داد: بنای شورای اسلامی شهر شیراز در همکاری و همراهی با شهرداری بر این است که شیراز به جایگاه واقعی خود یعنی سومین حرم اهل بیت (ع) ارتقا یابد؛ چرا که همواره شیراز در مسیر تمدن سازی نقش اصلی و اساسی داشته و بنا بر آن است تا این کلانشهر نقش اصلی خود را در ۴۰ ساله دوم انقلاب ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: شیراز تمدن ساز است و باید این زمینه فراهم شود تا این کلان شهر از جمیع جهات در تمام زیرساخت ها به جایگاهی ارتقا یابد و به عنوان یک الگو مطرح شود که این کار، انجام شدنی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری طی دو سال گذشته نشان دادند که توان انجام کار را دارد و این اقدام با مشارکت همگانی، انجام می شود.

حسینی گفت: معتقدیم سرمایه اصلی ما و نظام جمهوری اسلامی مردم است و رضایتمندی مردم حرف اصلی و اساسی را می زند.

به گزارش ایمنا، عملیات اجرایی دستگاه حفاری مکانیزه خط ۳ مترو شیراز در محل ایستگاه گلستان با دستگاه تی بی ام با قطر ۹ متر با اعتباری بالغ بر ۳,۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شد و اجرای تونل خط ۳ مترو شیراز به روش تک تونل و پیش بینی متوسط حفاری ۳۰۰ متر در ماه روزانه ۱۰ متر خواهد بود.

خط ۳ مترو شیراز به دنبال توسعه غربی خط یک است و پیش بینی می شود این خط جابه جایی ۱۸ هزار نفر مسافر در ساعت در جهت شرقی غربی را داشته باشد و به گفته پیمانکار شرکت اجرایی، زمان اجرای پروژه ۴۸ ماه خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.