| کد خبر: 265893 |

کاهش تصادفات در استان فارس نیازمند پیوست فرهنگی است

باتوجه به اقدامات انجام شده و عدم کاهش محسوس تصادفات جاده ای باید پیوست فرهنگی در کنار اقدامات تخصصی اتخاذ شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اصلاح نقاط حادثه خیز و دو بانده کردن محورهای استان، گفت: باتوجه به اقدامات انجام شده و عدم کاهش محسوس تصادفات جاده ای باید پیوست فرهنگی در کنار اقدامات تخصصی اتخاذ شود.

به گزارش  تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان امروز ۲۹ آذرماه با حضور علیرضا سیاهپور مدیرکل دفتر نگهداری رویه راه ها و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اسماعیل قزل سفلی معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری فارس، رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، فرهاد سعدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

علیرضا راستیار در این آیین ضمن تبریک هفته حمل و نقل و راهداری، گفت: فعالیت صنف حمل و نقل در حوزه کالا و مسافر و راهداران در زندگی روزمره مردم مشهود است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: در زمانی که کشور در جنگ تحمیلی قرار داشت، رانندگان به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۲ برای تخلیه بنادر لبیک گفتند و کشور را از یک بحران جدی نجات دادند که اکنون نیز فعالان این عرصه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و حماسه های بسیاری از سوی فعالان عرصه حمل و نقل نظیر جابه جایی زوار امام حسین (ع) و مواکب در ایام اربعین، جا به جایی مسافران و کالا در طول ایام سال و... در حال انجام است.

وی با تشریح شرایط کاری بخش راهداری و حمل و نقل تصریح کرد: راهداران همواره در شرایط سخت و بحران بایستی در صحنه حضور داشته باشند بنابراین در هر زمان به حالت آماده باش برای خدمت رسانی هستند.

راستیار با بیان اینکه نگهداری راه های شریانی یکی از وظایف اصلی راهداری است، ادامه داد: استان فارس با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور با دارا بودن بیش از ۲۱ هزار کیلومتر انواع راه جایگاه مهمی دارد که تردد ایمن و روان همواره در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس احداث راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار را یکی دیگر از اولویت های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بیان کرد: ۱۵۹ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار استان فارس نیاز به احداث ۷۰۰ کیلومتر راه دارد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته که با انعقاد تفاهم نامه از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی نیز برای برخورداری این روستاها از راه آسفالت استفاده شود.

وی ثبت ۳۴۰ میلیون تردد در استان فارس را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: تلفات و تصادفات جاده ای یکی از بحران های جدی محسوب می شود که از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از محورهای استان اصلاح و به محور دوبانده تبدیل شده اما کاهش تلفات جدی صورت نگرفته است بنابراین باتوجه به نظر کارشناسان باید با اتخاذ پیوست فرهنگی در کارها، فرهنگ ترافیکی تقویت شود تا بتوان تصادفات و حوادث ترافیکی را کاهش داد.

راستیار در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، گفت: مجموعه راهداری و حمل و نقل استان در ایام نوروز، تعطیلات تابستانی، راهداری زمستانی و... فعال است تا رسالت خود را مبنی بر برقراری ترددی ایمنی، بدون دغدغه و آسان کاربران جاده ای در محورهای استان انجام دهند.

گفتنی است هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری از ۲۶ آذر ماه آغاز و تا ۱ دی ماه ادامه دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.