| کد خبر: 259027 |

پروژه راه آهن شیراز بوشهر جان دوباره می گیرد؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شتاب گیری روند اجرای پروژه راه آهن شیراز بوشهر خبر داد و اظهار داشت : این طرح پس از مصوبه سران قوا در اولویت اجرا قرار گرفت.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شتاب گیری روند اجرای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر خبر داد و اظهار داشت : این طرح پس از مصوبه سران قوا در اولویت اجرا قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد رضا رضایی کوچی افزود: راه آهن شیراز - بوشهر جزو آن چهار پروژه راه آهنی کشور است که پس از مصوبه سران قوا مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که قرار است منابع آن در قالب تهاتر نفت تامین شود.

اتصال راه آهن شیراز به بوشهر اولویت استان بوشهر است

آزادراه شیراز اصفهان 3 درصد تا بهره برداری

 

وی ادامه داد: تاکنون مناقصه افزون بر ۸۰ درصد قطعات این مسیر برگزار و پیمانکار آن انتخاب شده و پیمانکار مابقی قطعات نیز به سرعت مشخص می شود.
او اظهار کرد: چون بحث تهاتر نفت هست انگیزه پیمانکاران برای حضور در این پروژه بسیار خوب است و حواله نفت هم صادر شده که امیدواریم به زودی نفت در اختیار پیمانکاران قرار گیرد و ما شاهد سرعت بخشیدن به اجرای پروژه باشیم.

آغاز اجرای قطعه هشت آزادراه شیراز - اصفهان همزمان با افتتاح فاز اول

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، همچنین با اشاره به سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به فارس گفت: این سفر با توجه به اهمیت پروژه آزادراه شیراز - اصفهان با پیگیری های استاندار فارس و جهت تعیین تکلیف این پروژه انجام شد.
رضایی کوچی افزود: در این سفر مقرر شد که در پایان شهریور امسال ۶ قطعه نخست آزادراه به بهره برداری برسد و کمی بعد نیز قطعه هفت که هم اینک بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد آماده افتتاح شود.

وی ادامه داد: همچنین قطعه هشت که نخستین قطعه آزادراه از شیراز - بوشهر هست نیز همزمان با افتتاح ۶ قطعه نخست کلنگ زنی خواهد شد تا در نهایت مسیر اصفهان - شیراز - بوشهر در یک کریدور آزادراهی قرار گیرد تا هم از نظر اقتصادی هم از نظر کاهش حوادث و کاهش مصرف سوخت آثار مثبتی به دنبال داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.