| کد خبر: 269877 |

امروز ۱۸ استان کشور تحت تاثیر سامانه بارشی هستند

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش ها در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور متمرکز هستند و همینک فرودگاه های لامرد و فرودگاه جم در شهر بوشهر دارای بارندگی هستند.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بارش ها در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور متمرکز هستند و همینک فرودگاه های لامرد و فرودگاه جم در شهر بوشهر دارای بارندگی هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی با اشاره پیش بینی وضعیت آب و هوای روز جمعه سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: امروز بارش ها در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور متمرکز هستند و در حال حاضر فرودگاه های لامرد و فرودگاه جم در شهر بوشهر دارای بارندگی هستند.

گودرزی افزود: با گذشت موج از روی کشور، در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. همچنین خیزش گردو خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه روز شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش های پراکنده رخ خواهد داد، افزود: روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، در نوار غربی کشور و بخش هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز کشور ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش بینی می شود. این سامانه بارشی، دوشنبه ضمن تقویت، غیر از بخش هایی از جنوب شرق در سایر مناطق کشور فعال خواهد شد.

گودرزی یادآور شد: شدت بارش به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ روز دوشنبه در استان های کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، ایلام، خوزستان، چهار محال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه شمالی فارس و طی روز دوشنبه در استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس ، غرب و جنوب اصفهان و جنوب مرکزی پیش بینی می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی خلیج فارس را مواج و متلاطم پیش بینی کرد و گفت: این وضعیت محدودیت فعالیت های دریایی و ممنوعیت شنا را در پی دارد.

وی با اشاره به پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: امروز شاهد وزش باد در تهران هستیم و بیشینه دما ۱۸ و کمینه ۱۰ درجه بالای صفر است. 

گودرزی افزود: سردترین مرکز استان، شهرکرد با منفی ۵، همدان منفی یک و کرمانشاه با صفر درجه هستند و بندر عباس با ۳۱ درجه گرمترین مرکز استان کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.