| کد خبر: 268809 |

تداوم بارش‌ ها و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم بارش ها و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه هشدار داد.

تین نیوز

 

سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم بارش ها و ماندگاری هوای سرد تا روز جمعه هشدار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی سرد تا روز جمعه در کشور ادامه دارد که موجب بارش باران و برف، مه، در ارتفاعات و گردنه ها کولاک برف، احتمال بهمن، در مناطق جنوبی کشور رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت و ماندگاری هوای سرد می شود.

این سامانه امروز (دوشنبه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان های کردستان، قزوین و زنجان فعال است.

فردا (سه شنبه) گستره فعالیت این سامانه، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان های سمنان و گلستان را در بر می گیرد.

روز چهارشنبه گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، غرب و شمال سمنان و روز پنجشنبه شرق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان با این شرایط جوی مواجه می شوند.

بارش ها روز جمعه به شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و ارتفاعات شرقی سمنان می رسد.

 

احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد و کولاک برف، احتمال یخ زدن سطح جاده ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها از جمله مخاطراتی است که برای این سامانه پیش بینی شده است.

احتمال خسارت به سازه های موقت و ماشین آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی نیز وجود دارد.

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر توصیه کرده است.

لازم است هموطنان از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها احتیاط کنند.

لزوم پرهیز از فعالیت های عمرانی و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی

سازمان هواشناسی به خودداری از فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، آمادگی راهداری برای برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی و انتقال ماشین آلات و محصولات کشاورزی به مکان های امن و پوشش مناسب نهال ها توصیه کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.