| کد خبر: 261520 |

پدیده ال نینو چه مناطقی از ایران را درگیر خواهد کرد؟

کارشناس هواشناس گفت: پدیده ال نینو نواحی زاگرس شمالی ،شمال غرب و جنوب وشرق ایران را تحت تاثیر قرار میدهد که زمنیه ساز افزایش بارش ها می شود.

تین نیوز

کارشناس هواشناس گفت: پدیده ال نینو نواحی زاگرس شمالی ،شمال غرب و جنوب وشرق ایران را تحت تاثیر قرار میدهد که زمنیه ساز افزایش بارش ها می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین نقشینه کارشناس هواشناس  گفت:  پدیده ال نینو کل خاورمیانه را تحت تاثیر قرار  داده و باعث می شود که بارش و دما تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد و میزان بارندگی ها از نرمال در برخی از مناطق بیشتر شود و دمای اقیانوسی در برخی از نواحی حاکم شود.

به گفته کارشناس هواشناسی طبق پیش بینی های فصلی که داشته ایم پدیده ال نینو بیشتر نواحی زاگرس شمالی و شمال غرب و جنوب و شمال شرق را درگیر خواهد کرد و ما شاهد بارش ها بیش از نرمال در این مناطق خواهیم بود.

او میگوید: این پدیده تا اوایل زمستان در این مناطق دیده شده و شاهد تقویت سامانه بارشی در کشور خواهد شد.

نقشینه افزود: تا اوایل زمستان احتمال وقوع بارش بیش از نرمال در جنوب شرقی کشور 35 درصد ، نیمه غربی خزر و بخش های از جنوب وشرق کشور 50 درصد و سایر مناطق کشور بیش از 65 درصد برآورد می شود.

او گفت: میانگین دمای هوا از نیمه شهریور تا نیمه آبان در سراسر کشور بین نیم تا 2درجه بیش از نرمال خواهد بود و از اواخر آبان به جز شمال غرب کشور  متعادل می شود .

کارشناس هواشناسی افزود: پدیده ال نینو  از نیمه دوم زمستان به تدریج فروکش می کند و نابه هنجاری دمای اقیانوس هند در هفته های منتهی به  زمستان مثبت می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.