| کد خبر: 168208 |

◄ کاهش دمای زمین مهم‌ترین محور نشست آموزشی و اطلاع‌رسانی(I P C C)

ایران در حال حاضر با چندین چالش مرتبط با تغییر اقلیم مانند خشک‌سالی موج‌های گرما کمبود آب، ریزگردها و... دست‌به‌گریبان است. اما استراتژی‌های مناسبی نیز برای سازگاری با تغییر اقلیم، کاهش خطرات آن و تولید فرصت برای ایجاد یک آینده پایدار وجود دارد.

تین نیوز

جلسه آموزشی و اطلاع‌رسانی هیات‌بین‌الدولی تغییر اقلیم (I P C C) صبح امروز در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور داود پرهیزگار، معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم (I P C C)، بدنه سازمان ملل متحد در زمینه ارزیابی علوم مربوط به تغییر اقلیم یافته‌های خود را در نشست منطقه‌ای آموزشی و اطلاع‌رسانی تغییر اقلیم در تهران ارائه کردند.

این هیات همچنین برنامه کاری خود برای چرخه گزارش ارزیابی ششم (A R 6) که توسط جمهوری اسلامی ایران میزبانی می‌شود را ارائه دادند. اعضای‌هیات رییسه هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم در کارگاه‌هایی با حضور سیاست‌گذاران متخصصان، دانشمندان، نمایندگان جامعه‌شهری و تجارت و اصحاب رسانه کشور همراه با شرکت‌کنندگانی از عراق و آذربایجان در این نشست آموزشی شرکت داشتند.

در این جلسه آموزشی و اطلاع‌رسانی ادلین آلدریان معاون گروه کاری هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم گفت: ایران در حال حاضر با چندین چالش مرتبط با تغییر اقلیم مانند خشک‌سالی، موج‌های گرما، کمبود آب، ریزگردها و... دست‌به‌گریبان است.

او در ادامه گفت: به‌هرحال استراتژی‌های مناسب برای سازگاری با تغییر اقلیم و کاهش خطرات آن و تولید فرصت برای ایجاد یک آینده پایدار وجود دارد.

آلدریان با تاکید بر اینکه هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم گزارشات جامع علمی هر شش الی هفت سال منتشر می‌شود، افزود: جدیدترین این گزارشات، گزارش ارزیابی پنجم است که در سال 2014 تکمیل شد. گزارش ششم نیز در سال 2022 تکمیل خواهد شد.

او ضمن توضیح گزارش اول ویژه هیات بین‌الدولی تغییر اقلیم، گفت: اولین گزارش ویژه (گرمایش یک و نیم درجه‌ای) در سپتامبر 2018 نهایی خواهد شد.

بر اساس گفته آلدریان، این گزارش، مرتبط با اثرات گرمایش جهانی یک‌و‌نیم درجه‌ای نسبت به‌اندازه پیش از صنعتی شدن و مسیرهای جهانی انتشار گازهای گلخانه‌ای در زمینه تقویت پاسخ جهانی به خطر تغییر اقلیم و تلاش برای نابودی فقر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.