| کد خبر: 130326 |

کاندیداها محل پرداخت افزایش یارانه ها را معرفی کنند

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: به شعارهای نمایندگان کاندیداها باید توجه داشت، امروز کسانی که شعار افزایش یارانه می‌دهند باید محل پرداخت آن را معرفی کنند.

 

به گزارش خانه ملت ، رمضانعلی سبحانی‌فر در نشست علنی امروز (20 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: در آستانه یک رویداد و تصمیم بزرگ در کشور قرار گرفتیم و وظیفه ما آن است تا در جهت تنویر افکار عمومی گام برداریم، تجریه یک دهه ما حاکی از یک گذشته تلخ می باشد که در سیاست خارجی استکبار به بهانه بکار بردن هولوکاست و دستیابی به سلاح های هسته ای جامعه جهانی را علیه ایران متحد کرده بود و تحریم های ظالمانه ای را علیه ایران وضع کرد.

 

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سیاست داخلی نیز اختلافات به مرحله ای رسید که رهبری معظم انقلاب دستور تشکیل هیات عالی حل اختلاف را صادر کردند و مدیریت‌های ناکارآمد باعث نابسامانی اقتصادی، بی ثباتی بازار پول و سرمایه شد، به گونه ای که هر روز ارز و طلا سیر صعودی گرفته و دلار از هزار تومان تا مرز 5 هزار تومان رسید و سکه از 800 هزار تومان به یک میلیون و 600 هزار تومان رسید.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: عدم پذیرش بیمه کشتی ها برای حمل و نقل، عدم صادرات نفت و به گل نشستن کشتی صنعت، تولید و کشاورزی به دلیل افزایش حامل های انرژی و نهادهای کشاورزی مانند کود شیمیایی و بذر و عدم حمایت از محل درآمد یارانه ها که بایستی 50 درصد از آن به حمایت از این بخش اختصاص می‌یافت، تحریم ها موجب گردید تا مواد اولیه کارخانجات تامین نشود و نوسازی و تعمیر کارخانجات صورت نگیرد.

 

سبحانی فر متذکر شد: واردات بی رویه و غیرضروری همچون اسباب بازی، زین اسب و دسته بیل به جای دارو سبب شد که وزیر بهداشت وقت، صدایش درآمد و برکنار شد، این موضوعات سبب تعطیلی کارخانجات بزرگ و کوچک شد که از جمله نتایج آن تعطیلی صنایع مخابراتی با 6 هزار پرسنل، زاگرس خودرو با هزار نیرو، کارخانه آزمایش با 3 هزار نیرو بود.

 

وی افزود: کشاورزان رفته رفته گندم کاری را به دست فراموشی سپردند زیرا هر کیلو گندم 400 تومان بود و واردات هر کیلو 800 تومان بود، شکر وارداتی و سایر محصولات سبب شد تا گندم به کمترین میزان تولید خود یعنی 4 میلیون تن برسد و تولید شکر نیز به یک میلیون تن رسید.

 

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: پیمانکاران میادین گازی و میعانات از 84 هزار پرسنل در حال کار عسلویه به 4 هزار نفر رسید و موجب شد کشورهای همسایه 2 برابر ایران از میادین مشترک گازی برداشت و بیش از 10 میلیارد دلار یعنی 40 هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: هزینه سنگین مایحتاج زندگی و عدم افزایش حقوق کارکنان و کارگران متناسب با تورم بالای 40 درصد و عدم اجرای هدفمندی یارانه ها یعنی تقسیم فقر بین افراد جامعه و در اختیار گرفتن بنگاه‌های اطلاعاتی، برای افراد خاص که از افزایش دلار، سکه و بورس استفاده می‌کردند و مولود فرزند خوانده 4 درصدی که امروز توسط افرادی نامگذاری می شود، به وجود آمد و شکاف طبقاتی چند برابر شد و پس از گذشت چند سال، براساس گزارش دیوان محاسبات هنوز تکلیف 11 میلیارد دلار مشخص نیست، امیرمنصور آریا معروف به اختلاس‌گر 3 هزار میلیارد دلاری و بابک زنجانی‌ها نیز در این شرایط به وجود آمدند.

 

سبحانی فر بیان کرد: مردم فهیم ایران می خواهند راهی را که در دولت یازدهم شروع شده و اجماع جامعه جهانی که در مذاکرات هسته ای به سمت ایران به عنوان یک کشور امن و صلح طلب، متحد گردیده، ادامه یابد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دولت یازدهم توانست تورم 45 درصدی را به زیر 10 درصد برساند و صدور 11 میلیون دفترچه برای روستاییان و محرومین و اجرای طرح تحول سلامت که به زیر 5 درصد هزینه بیمارستانی را کاهش داد از دیگر اقدامات مثبت دولت است.

 

وی افزود: تخت‌های بیمارستانی از 91 هزار تخت به 115 هزار تخت رسید و از 550 بیمارستان دولتی به 680 بیمارستان رسیدیم و از پرداخت میانگین 70 هزار میلیارد به کمیته امداد و بهزیستی به 240 هزار تومان دست یافتیم، همچنین افزایش حقوق کارگران از 490 هزار تومان به حدود یک میلیون و 300 هزار تومان رسید.

 

سبحانی فر ادامه داد: میانگین حقوق فرهنگیان از یک میلیون و دویست هزار تومان به 2 میلیون 600 هزار تومان و افزایش خرید محصولات تضمینی گندم از هر کیلو 400 تومان به هزار و 300 تومان و افزایش قیمت خرید شکر از هزار تومان به 2 هزار و 600 تومان رسیده است و با جشن خودکفایی گندم از 4 میلیون تن به 14 میلیون تن رسیده‌ایم و آبیاری تحت فشار از 35 هزار هکتار به 150 هزار هکتار رسیده است.

 

وی افزود: در بخش انرژی از 69 هزار مگاوات به 77 هزار مگاوات و گازرسانی به روستا از 14 هزار به 23 هزار روستا افزایش یافته و در بخش راه ها نیز با ساخت 355 کیلومتر آزاد راه و ساخت 3 هزار و 491 کیلومتر بزرگراه و 3 هزار و 145 کیلومتر راه اصلی و هزار و 117 کیلومتر خط ریلی، خدماتی ارزنده ای انجام شده است.

 

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بخش صنعت و معدن از تولید 700 هزار دستگاه خودرو به یک میلیون 400 هزار دستگاه خودرو رسیده و افزایش تولید فولاد از 14 میلیون تن فولاد به 18 میلیون تن رسیده و رشد 56 درصدی شمش آلومینیوم و رشد 35 درصدی کنسانتره ذغال سنگ و رشد 23 درصیدی پتروشیمی را در این دولت شاهد هستیم و در کل تراز مالی کشور به مثبت تبدیل شده و رشد اقتصادی منفی 5 به مثبت 9 تبدیل شد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: به شعارهای نمایندگان کاندیداها باید توجه داشت، امروز کسانی که شعار افزایش یارانه می‌دهند باید محل پرداخت را بیان کنند، یا باید شاهد افزایش 6 برابری حامل های انرژی باشیم.

 

وی افزود: در نهایت ملت ایران باید به ندای رهبری لبیک گفته و با حضور گسترده در انتخابات دشمنان این کشور را مایوس نمایند و لازم است برای تداوم کارهای انجام شده مجددا به آقای روحانی رای بدهیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.