| کد خبر: 128176 |

نباید عملکرد بانکها را به حساب دولت گذاشت

تین نیوز

تین‌نیوز| وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نباید عملکرد بانکها، مشکلات و مسائل آنها را به حساب دولت گذاشت و نیاز است که مشکلات سنگبری ها را باید جدی تر دنبال کنیم.

به گزارش راه دانا، "محمد رضا نعمت زاده" وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید ازصنایع بروجرد و در جلسه فرمانداری بروجرد گفت: باید مسائل و مشکلات واحدهای سنگبری جدی تر دنبال شود چرا که این صنعت مهم و ارزشمند است و باید تلاش کرد تا بیشتر سنگ تولیدی به صورت آماده صادر شود نه این که محصولات سنگبری به صورت خام صادر شود.

 

وی اضافه کرد: صنایع سنگ استان لرستان به صورت سنتی شکل گرفته و اغلب واحدها در مقیاس کوچک است اما طی سالهای اخیر سرمایه گذاری هایی صورت گرفته که مهمترین مشکل واحدهای سنگبری بازار داخلی و خارجی است و با توجه به این که 2 سال رکود ساختمانی وجود داشته همین سبب کاهش شده است.

 

به گفته وی از یک سو مشکلات بازار و از سوی دیگر اشتیاق برای خرید سنگ های خام سبب شده تا این واحدها با مشکل مواجه شوند و این در حالیست که تاکیدات زیادی شده که صدور مواد خام از کشور به صلاح نیست و باید خودمان بازار نهایی خارجی باشیم.

 

نعمت زاده اظهار داشت: صدور مواد خام و سنگ خام به نفع اشتغال و کشور نیست و در حالی که بازار داخلی رونق کمی دارد حداقل آتش بیار معرکه نباشیم و سعی کنیم سنگ ها را آماده و تزیین شده تولید کنیم.

 

وی بیان کرد: امنیت سرمایه گذار بسیارمهم است اما گاهی با یک سخنرانی و یا برخورد نامناسب سبب می شود تا این سرمایه گذار از کار خود پشیمان شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: نباید عملکرد بانکها و مشکلات و مسائل آنها را به حساب دولت گذاشت.

 

در ادامه "غضنفری" معاون استاندار لرستان گفت: ما وارث صنعت ورشکسته شده ایم و در برخی از آمارهای ارائه شده بی انصافی هایی دیده می شود به طوری که سال گذشته 721 مصوبه در جلسه ستاد تسهیل بوده که 60 درصد آنها اجرایی شده و بالای 80 درصد این موارد واحدهای سنگبری بوده اند.

 

وی بیان کرد: این که ظرف سه سال 30 هزار نفر از سنگبریهای کشور بیکار شده اند درست نیست و آمار کمتر از این است.

 

به گفته وی 758 واحد راکد و زیر ظرفیت وجود داشته که این واحدها وارد مدار تولید شده و رتیه سوم را در این زمینه کسب کرده ایم.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.