| کد خبر: 266010 |

لزوم بررسی طرح جامع حمل‌ ونقل و احداث تراموا در شورای شهر

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از ارسال لایحه بازنگری در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به وزارت کشور پیش از تصویب در شورای شهر گلایه کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از ارسال لایحه بازنگری در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران به وزارت کشور پیش از تصویب در شورای شهر گلایه کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه اخیرا خبرگزاری ها به قول معاون حمل و نقل شهرداری تهران خبری را مخابره کردند که طرح جامع  ترافیک تهران، جهت سیر مراحل تصویب به وزارت کشور ارسال شده است، گفت: همین طور گفته شده که تراموا نیز پیش بینی شده و اگر طرح جامع تصویب شود، تراموا نیز در تهران اجرا خواهد شد و حتی طراحی روسازی تراموا نیز انجام شده است و علاوه بر این اعلام شده که کریدور تهرانپارس_آزادی را در نظر گرفتند.

وی با بیان اینکه ما در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران اعلام کردیم که ارائه کلیه محورهای بازنگری در طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع حمل ونقل ریلی به شورای شهر،  پیش از تصویب به شورایعالی ترافیک کشور ارائه شود، گفت: همچنین در این برنامه، مطالعه و امکان سنجی «ال آر تی و تراموا» منوط به شورای شهر و شورای ترافیک است و تکالیف را مشخص کردیم و انتظار بود که لایحه پیش از ارسال به شورای عالی ترافیک، به شورای شهر ارائه می شد و تا ین لحظه این لایحه ارسال نشده است.

به گفته تشکری هاشمی، تذکر بنده به شهردار تهران این است که ارسال لایحه دیر شده و اگر می گفتند لایحه آماده نیست می گفتیم باشد و صبر میکردیم اما حالا که لایحه را به شورایعالی ترافیک کشور، فرستادند معنا ندارد که بندهای برنامه چهارم توسعه سانسور شود و ارسال نشود.این درحالی است که ما از مستنداتی که از لایحه ارسالی متوجه شدیم واجد ایرادات اساسی است و باید رفع کنند، هنوز این لایحه رفع ایراد نشده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران  با بیان اینکه باید روند احداث «تراموا» مورد بررسی قرار گیرد و دهها هزار میلیارد تومان پول را نمی توان بدون نظر شورا و بررسی دقیق در شورا، اجازه هزینه بدهیم، گفت: مردم پول خود را به شهرداری می دهند که در فضایی درست هزینه شود و انتظار داریم به فوریت مطالعات «تراموا» در شورای شهر تهران ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه نشست تخصصی با محوریت اجرای «تراموا» در کشور در یکی از دانشگاه ها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: باید پول را به جا مناسب هزینه کرد. ما نگفتیم موافقیم یا مخالف؛ بلکه گفتیم کار بدون مطالعه و دور زدن شورا ممنوع است.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: قطعا باید قبل از ارسال طرح یا لایحه به شورایعالی ترافیک، موضوع در شورای شهر تهران تصویب شود،البته من نمی دانم که لایحه را فرستادند یا نه؟ اما اگر فرستادند؛ بیش فعال بودند و اگر در اینجا تصویب نشده باشد، اعتباری ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.