| کد خبر: 263886 |

لزوم اجرای پرداخت الکترونیک کرایه‌ تاکسی تا پایان سال

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امکان پرداخت الکترونیک کرایه‌ تاکسی گردشی تا پایان امسال باید اجرایی شود.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: امکان پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی گردشی تا پایان امسال باید اجرایی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سید جعفر تشکری هاشمی در پایان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت الکترونیک تاکسی های شهر تهران گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران ۲ تبصره اجرای امکان پرداخت الکترونیک برای تمام مسافران و ایجاد سامانه برخط وجود دارد.

وی با بیان اینکه درمورد پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی ها کارهایی انجام شده است، افزود: برای مثال برای تاکسی هایی که در خطوط هستند کیو آر کد فعال شده اما برای تاکسی های گردشی هنوز این امکان فراهم نشده است که شهرداری وظیفه دارد تا قبل از پایان سال امکان پرداخت الکترونیک را عملیاتی کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران لازم الاجرا هستند، گفت: در کمیسیون عمران و حمل و نقل بطور متناوب از مدیران شهرداری دعوت می شود تا توضیحات خود درخصوص مصوبات و بودجه را ارائه دهند و توصیه های لازم به آنها گوشزد می شود که شورای شهر از لوایح خود کوتاه نخواهد آمد؛ اگر شهرداری با لایحه ای مشکل دارد باید به شورا بیاید اگر مصوبات اجرایی نشوند حتما تخطی از قانون صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش نرخ کرایه ها در روزهای بارانی گفت: در مصوبه تعیین نرخ کرایه تاکسی های شهر تهران و در تبصره سوم این مصوبه گفته شده به شهرداری تهران اجازه داده می شود در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف ۱۵ درصد به کرایه تاکسی ها اضافه کند.

تشکری هاشمی تاکید کرد: البته که اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند، مناسب و برخط برای نظارت است.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان تاکسیرانی هنوز نتوانسته است این سامانه های هوشمند را ایجاد کند بنابراین اجرای این تبصره تا زمان راه اندازی سامانه ها معلق خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.